21.04.2013

طرح مجلس برای مقابله با جریان انحرافی: نمک‌نشناسی نظر کرده امام زمان، نسبت به خامنه‌ای

روز: انتقادهای اصول‌گرایان و حامیان سابق احمدی‌نژاد از وی تمامی ندارد. فدائیان سابق رییس دولت دهم اکنون تبدیل به تندترین منتقدان وی شده‌اند. نمانیدگانی که در مجلس برای سلامت وی سینه زنی کردند دو ماه مانده به پایان دوره ریاستش خواستار بازداشت موسسان “جریان انحرافی” شده اند و حدادعادل گفته است که عملکرد دولت احمدی‌نژاد اصول‌گرایان را “دیوانه” کرده، محسن غرویان از شاگردان سابق مصباح‌یزدی تمجیدها از احمدی‌نژاد را باعث مشکلات امروزی دانسته است.

محسن غرویان در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد، با اشاره به حمایت‌های پیشین اصول‌گرایان از احمدی‌نژاد، گفته است: “اصولگرایان از‌‌ همان روزی که دولت احمدی‌نژاد را دولت امام زمان خواندند و او را معجزه هزاره سوم نامیدند و برایش کتاب نوشتند باید فکر این روز‌ها را می‌کردند… وقتی یکی از بزرگان [مصباح یزدی] می‌گوید که برای من مسجل شده است که نظر امام زمان رای به احمدی‌نژاد است این روز‌ها را می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم”.

وی همچنین گفته است: “عقلای قوم اصولگرا در قصه دولت‌داری آقای احمدی‌نژاد از‌‌ همان ابتدا باید احتیاطاتی را در نظر می‌گرفتند که نگرفتند و از حول کنار گذاشتن اصلاح‌طلبان به شوق آمدند. اصولگرایان در مورد احمدی‌نژاد دچار غفلت و تغافل شدند. البته آقای احمدی‌نژاد هم تغییر کرد. کسی از روحیات ایشان و کارهایی که انجام می‌دهد خبر نداشت”.

سخنان وی در حالی بیان شده که اصول‌گرایان مجلس طرحی را آماده کرده‌اند که براساس آن “موسسان جریان‌های انحرافی” به زندان محکوم خواهند شد. این طرح که به امضای ۲۱ نماینده مجلس رسیده دارای یک مقدمه٬ سه بند و دو تبصره است که طراحان آن اعلام کرده‌اند برای تهیه آن ماه‌ها کار کار‌شناسی صورت گرفته است. این طرح در مقدمه خود با ابزار نگرانی از “فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب” در ایران بر ضرورت مبارزه با این گروه‌ها و برخورد با اعضای آن‌ها تاکید کرده است.

هم‌زمان با ارائه این طرح محمدحسن قدیری ابیانه٬ سفیر پیشین جمهوری اسلامی در مکزیک گفته در صورتی که شورای نگهبان صلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی را تائید کند٬ علیه وی دست به افشاگری خواهد زد. وی اما اشاره‌ای به محتویات این افشاگری نکرده است.

در تحولی دیگر غلام‌علی حدادعادل، رییس سابق مجلس هفتم، ضمن انتقاد از احمدی‌نژاد گفته است که عملکرد دولت وی باعث “دیوانه” شدن اصول‌گرایان شده است. وی با اشاره به این‌که “بنده از حامیان دولت احمدی نژاد بودم” گفته است: “مطرح کردن نقاط ضعف دولت قدری دست و بال ما بسته است و نمی‌توان این نقاط ضعف را بیان کرد به هرحال این دولت، دولت مملکت ما و اکنون مشغول فعالیت در کشور است و هرچه بخواهیم بگوییم سقفی دارد و دارای خطوط قرمز به حساب می‌آید. نقاط ضعف دولت کنونی مسئله مدیریتی و شیوه رفتاری دولت و رابطه دولت با رهبری است. رفتار دولت در برخی مواقع به گونه‌ای بود که اعتماد جامعه به عقلانی بودن تصمیمات دولت کاهش یافت و این یک لطمه بزرگ به کشور بود. عزل و نصب برخی وزرا در ماه‌های پایانی عمر دولت کاری عبث و بیهوده بود چراکه با این عمل تصویر عمومی دولت در تصمیم گیری‌ها برای جامعه غیرقابل فهم شد. دولت با برخی عملکردهای خود ما را دیوانه کرده!”.

مشابه این انتقادها از سوی مجتبی ذوالنور، مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران هم بیان شده است. وی گفته است که محمود احمدی‌نژاد در برابر “حمایت‌های ویژه” علی خامنه‌ای از وی “نمک‌‌نشناسی” کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates