21.04.2013

آنها که احمدی نژاد را نماینده اصلح خود دانستند : جبهه پایداری باقری لنکرانی را به عنوان نامزد معرفی کرد

بی‌بی‌سی: جبهه پایداری گروهی از مدافعان سابق محمود احمدی نژاد که از محمدتقی مصباح یزدی پیروی می کنند، کامران باقری لنکرانی را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کردند.
تحلیل: اصولگرایان و حماسه سیاسی

واقعیت آنست که فضای سیاسی کشور بعد از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ به‌شدت آکنده از بغض و کینه، دشمنی و اختلافات عمیق شد. محو این وضعیت و سوق دادن فضای سیاسی کشور به حالت همدلی تعادل و وفاق (با وجود داشتن دیدگاه‌های مختلف و حتی متعارض) و کاستی از دشمنی‌ها، یقینا حرکت در جهت خلق حماسه سیاسی می‌تواند باشد.

ایجاد آشتی ملی بزرگ‌ترین ضرورت سیاسی کشور است و یقینا اقدام اصولگرایان در این راستا به معنای واقعی کلمه ایجاد یک حماسه سیاسی است. ایجاد آشتی و وفاق ملی به جای چهار سال بغض و کینه و دشمنی بدون تردید به عنوان یک حماسه سیاسی در تاریخ لقب خواهد گرفت.

تحلیل صادق زیباکلام در روزنامه اعتماد

جبهه پایداری، آقای باقری لنکرانی را در “همایش پایداری، حماسه سیاسی، انتخاب اصلح” معرفی کرده که امروز یکشنبه اول اردیبهشت در تهران برگزار شد.

آقای باقری لنکرانی در دولت اول محمود احمدی نژاد وزیر بهداشت و درمان بود و در بیانیه جبهه پایداری وی با توجه به “دینداری، ولایتمداری، نگاه گفتمانی، توجه به خرد جمعی و برخورداری از مدارج علمی” به عنوان نامزد اصلح معرفی شده است.

اعضای جبهه پایداری در دولت اول محمود احمدی نژاد از مدافعان سرسخت وی بودند ولی بعدها گروهی از آنها به منتقدان وی بدل شدند.

در بیانیه معرفی آقای باقری لنکرانی، تاکید شده که “با اطمینان خاطر و با حجت شرعی” به عنوان نامزد اصلح به ملت ایران معرفی می شود و جبهه پایداری “اعلام می دارد مادامی که ایشان عملا در خط اسلام عزیز و ولایت مطلقه فقیه باشند پشتیبان بی دریغ ایشان خواهد بود.”

پیش از این گفته می شد که سعید جلیلی هم از جمله نامزدهای جبهه پایداری است. آقای باقری لنکرانی در همایش معرفی اش گفته که “بعد از مشورت با دوستان و بزرگان از جمله آیت‌الله مصباح، این حقیر وظیفه خود دانستم در این صحنه به عنوان یکی از داوطلبان خدمتگزاری قدم بگذارم.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates