09.12.2017

مراسمی که باعث عکس العمل ولاتی شد: مراسم رقص به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد نجف‌آباد اصفهان


خبری در همین زمینه در رادیو فردا:
انتقاد ولایتی از نحوه برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد نجف‌آباد

علی‌اکبر ولایتی٬ رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی٬ بخشی از مراسم روز دانشجو در دانشگاه نجف‌آباد را «در کمال ابتذال» نامید.

به گزارش روز جمعه (۱۷ آذر) خبرگزاری صداوسیما٬ آقای ولایتی این موضوع را در نامه‌ای که به مهران مجلسی٬ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد نوشته٬ بیان کرده است.

وی در این نامه نوشته است، بر اساس «اطلاعات موثق واصله»٬ بخش دوم مراسم روز دانشجو در این دانشگاه٬ «دور از شان دانشجو، استاد و عرصه دانشگاه، در کمال ابتذال بود.»

علی اکبر ولایتی با اشاره به بخش اول این مراسم که با حضور خانواده محسن حججی که در سوریه کشته شد٬ برگزار شد را «در شان دانشجو» و «مبتنی بر ارزش‌های متعالی جمهوری اسلامی» معرفی کرده است.

به نوشته وی٬ بخش دوم این مراسم٬ به گونه‌ای بود که «روح » احمد کاظمی و محسن حججی «از آن بیزار است.»

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه خود به رئیس دانشگاه نجف‌آباد نوشته که «هدف از اهمیت دادن» به روز ۱۶ آذر در ایران٬ «این است که ره گم نشود.»

وی با این حال از اینکه تنها بخشی از مراسم یادشده «مبتنی بر ارزش‌های متعالی جمهوری اسلامی و در شان بزرگداشت شهدای نهضت ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم و به طور کلی در شان دانشجویان عزیز جمهوری اسلامی ایران بوده»٬ انتقاد کرده است.

این نامه پس از آن نوشته شده که فیلم کوتاهی از بخشی از این مراسم در فضای مجازی منتشر شد که شماری از دانشجویان پسر حاضر در سالن٬ با موسیقی شاد می‌رقصیدند.

تعداد دیگری از حضار از جمله دختران حاضر در سالن نیز به موسیقی و رقص واکنش نشان می‌دادند و با موبایل‌های خود فیلمبرداری می‌کردند.

این برای نخستین بار نیست که از یک برنامه‌های دانشجویی٬ چنین ویدیویی منتشر می‌شود.

اما یکی از معدود دفعاتی است که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بدلیل چنین مسئله‌ای٬ به انتقاد علنی می‌پردازد و نامه سرگشاده می‌نویسد.

به نظر می‌رسد حضور خانواده محسن حججی در بخشی از این برنامه٬ که مقام‌های جمهوری اسلامی از کشته‌شدن وی در سوریه بهره‌برداری تبلیغاتی زیادی کردند٬ به این ماجرا حساسیت ویژه‌ای بخشیده و منجر به انتقاد علنی علی اکبر ولایتی شده است.

محسن حججی٬ اهل نجف‌آباد اصفهان و از نیروهای لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که در جنگ داخلی سوریه به نفع بشار اسد می جنگید. وی پس از بازداشت از سوی نیروهای گروه حکومت اسلامی،‌ داعش٬ از سوی آنها کشته و سرش بریده شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates