25.01.2018

درخواست صدور مجوز برای تجمع اعتراضی از سوی حامیان احمدی‌نژاد


دویچه‌وله: هفت تن از نزدیکان احمدی‌‌نژاد با ارسال نامه‌ای به وزیر کشور خواستار صدور مجوز برای برگزاری یک تجمع سیاسی شدند. هدف از این تجمع، اعتراض به شرایط نامطلوب اجتماعی و وضع بد اقتصادی اعلام شده است.

سایت “دولت بهار” که متعلق به حامیان احمدی‌نژاد است، روز چهارشنبه (۴ بهمن‌ / ۲۴ ژانویه) خبر از ارسال نامه‌ای از سوی هفت تن از مشاوران و نزدیکان احمدی‌نژاد به عبدالرضا رحمانی، وزیر کشور جمهوری اسلامی، داده است. این نامه از جمله از سوی اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و علی‌اکبر جوانفکر امضا شده است.

در این نامه به آزادی تشکیل اجتماعات اشاره شده است که از حقوق تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی است. در این نامه از جمله چنین آمده است: «اینجانبان بنا داریم که از مردم برای بیان نظرات و اعتراض آرام و قانونمند خود به نحوه اداره کشور توسط قوای گوناگون و برخی از سیاست‌ها و رفتارها به خصوص در امور اقتصادی، قضایی و اجتماعی دعوت به اجتماع نماییم.»

بیشتر بخوانید: «حق با مردم است و تقصیر احمدی‌نژاد»

امضاکنندگان این نامه از وزارت کشور خواسته‌اند که نه تنها برای برگزاری این تجمع اعتراضی مجوز صادر کند، بلکه زمینه‌های “برقراری انتظامات و راهنمایی و رانندگی” را نیز فراهم کند.

حمایت تاجرنیا

علی تاجرنیا، نماینده مجلس ششم، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری ایلنا از خواست هواداران احمدی‌نژاد برای برگزاری این تجمع اعتراضی حمایت کرده است. او برگزاری این تجمع اعتراضی را امکانی برای تشخیص ظرفیت “جریان حامی” احمدی‌نژاد دانسته است.

بیشتر بخوانید: جرقه اعتراض‌های خیابانی؛ احمدی‌نژاد در جایگاه متهم

تاجرنیا از وزارت کشور خواسته است که حق “جریان حامی” احمدی‌نژاد را به رسمیت بشناسد و برای برگزاری این تجمع مجوز صادر کند.

تاجرنیا در ضمن تاکید کرده است که مسئله صدور مجوز نباید «محدود به جریان احمدی‌نژاد، اصولگرایان و مخالفان دولت باشد».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates