04.02.2018

«مثلث فساد زلزله»؛ ماجرای سردار عبدالهی با استاندار کرمانشاه چیست؟


آمدنیوز: استاندار کرمانشاه که پیشتر با اتهام‌زنی به برخی از مردم زلزله‌زده این استان؛ عنوان کرده بود برخی زلزله‌زدگان کانکس می‌گیرند و در چادر تصاویر خود را منتشر می‌کنند! این روزها با همراهی و به تعبیری هم‌دستی با برخی از چهره‌های بدنام قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه از حق مردم زلزله‌زده مشغول درآمدزایی‌ست!

«هوشنگ بازوند» استاندار فعلی کرمانشاه، زمانی که استاندار لرستان بود، «غلامرضا عبداللهی» برادرِ فرمانده فعلی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه را به عنوان مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان منصوب کرد و حالا نیز اخباری مبنی بر انتصاب «عبداللهی» مبنی بر تکرار همین انتصاب در استانداری کرمانشاه به «آمدنیوز» مخابره شده است.

هوشنگ بازوند شنبه گذشته (۷بهمن‌ماه) در نشست پیگیری مصوبات سفر «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت دوازدهم به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفته بود: «در جریان اسکان موقت، سه هزار و ۷۰۰ خانوار به جای کانکس وجه اجاره بها را دریافت کردند.» بازروند درحالی مدعی پرداخت کرایه به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه شده است که اساسا بخش عمده‌ای از مردم کرمانشاه هنوز همان مبالغ ادعا شده را دریافت نکرده‌اند.

این در حالی‌ست که بر اساس اخبار رسیده از منابع موثق؛ با وجود دپوی تعداد قابل‌توجهی از کانکس‌های آماده بهره‌برداری در سرپل ذهاب، زلزله‌زدگان بسیاری در نوبت دریافت این کانکس‌ها که فقط برای شرایط اضطراری ساخته‌شده‌اند و کاربرد دیگری ندارند.

این منبع مطبع دلیل عدم تحویل این کانکس‌ها به زلزله‌‌زدگان را، منعقد شدن قراردادی فی‌مابین بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم‌‌الانبیاء به فرماندهی سردار «عبادالله عبداللهی» با لابی‌گری استاندار کرمانشاه یعنی «هوشنگ بازوند» می‌داند که طی آن مقرر شده تا کانکس‌ها از یکسو به بهانه لیست بلندبالای متقاضیان پرداخت اجاره‌بها، و از سوی دیگر با مستمسک قرار دادن کمبود بودجه مصوب برای پرداخت اجاره‌بهای زلزله‌زدگان و درنهایت نیاز مبرم به تأمین این هزینه‌ها، به‌صورت آزاد و به قیمتی بسیار در بازار به فروش برسد.

البته پیش‌تر «احمد صفری» نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند امداد رسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله آذرماه در غرب کشور، گفته بود: «بنیاد مسکن به دنبال درآمدزایی از زلزله زدگان کرمانشاه است.»

بسیاری از روزنامه‌نگاران و البته مردم مناطق زلزله‌زده، معتقدند، مقصود نماینده کرمانشاه از «درآمدزایی» در اصل اشاره‌ای به تبانی مثلث فساد زلزله‌ کرمانشاه (سردار عبادالله عبدالهی، برادرش غلامرضا عبداللهی و هوشنگ بازوند) با یکدیگر برای درآمدزایی از حقوق مردم مظلوم کرمانشاه است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates