17.02.2018

کردهای سوریه ازحمله ترکیه به یک روستای عفرین با «گاز سمی» خبر دادند

رادیوفردا: نیروهای کرد سوریه و دیده بان حقوق بشر سوریه روز جمعه ۲۷ بهمن اعلام کردند که نیروهای ارتش ترکیه علیه مواضع نیروهای کرد در یک روستا در شمال عفرین از نوعی گاز سمی استفاده کرده اند.

رویترز می گوید، طبق این گزارش ها گفته می شود شش نفر در این حمله مصدوم شده اند.

ارتش ترکیه هنوز به این گزارش ها واکنش نشان نداده است. ولی ترکیه پیشتر هرگونه حمله به غیرنظامیان را رد کرده بود.

بیروسک هاساکا، یک سخنگوی «یگان های مدافع خلق»به رویترز گفته است، نیروهای ترکیه یک روستا در شمال عفرین و در نزدیکی مرز ترکیه را بمباران کردند که شش نفر مصدوم شدند.

وی اضافه کرده است، مصدومان مشکلات تنفسی و دیگر علائم حملات گازهای سمی را داشتند.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه نیز به نقل از منابع بیمارستانی در عفرین اعلام کرده است که مصدومان دچار مشکلات تنفسی و دیگر علائم حملات احتمالی گاز های سمی شده اند.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، هم به نقل از یک دکتر در بیمارستان شهر عفرین اعلام کرد، بمباران یک روستا توسط ترکیه باعث شده است که شش نفر دچار خفگی شوند.

ترکیه ماه گذشته میلادی عملیاتی را به نام «شاخه زیتون» علیه یگان‌های مدافع خلق در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرد، نیرویی شبه‌نظامی در سوریه که آنکارا آن را سازمانی تروریستی و بخشی از حزب کارگران کردستان، پ‌کاکا، می‌داند که بیش از ۳۰ سال است با آن نبرد می‌کند.

این در حالی است که آمریکا در جنگ با گروه موسوم به حکومت اسلامی یا داعش از یگان‌های مدافع خلق پشتیبانی می‌کند که همین امر خشم آنکارا را برانگیخته است.

روابط آمریکا و ترکیه بر سر مسایل مختلف طی سال های اخیر دچار تنش شده است. اما عملیات ارتش ترکیه علیه شبه‌نظامیان کـرد سوریه، که از حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا برخوردارند، اختلافات را وارد مرحله تازه‌ای کرده است.

آمریکا از زمان آغاز عملیات ترکیه خواستار «خویشتن‌داری» آن کشور شده و هشدار داد که این عملیات نظامی بر بحران موجود خواهد افزود.

ترکیه نگران قدرت گرفتن کردهای سوریه احتمال تشکیل یک کشور مستقل کرد در مرزهای جنوبی این کشور را افزایش دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates