20.02.2018

انتقادات بی‌سابقه خادم از مسئولان؛ «صادقانه پای اعتقاداتتان بایستید»

رادیوفردا: رسول خادم خطاب به مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: «اگر توان مردانه ایستادن پای اعتقاداتتان را ندارید، حداقل پای کشتی‌گیر بایستید. بگذارید بدون منت‌کشی از دیگران و با حفظ عزت، صادقانه تعلیق شویم».

رئیس فدراسیون کشتی ایران در پی محرومیت علیرضا کریمی و مربی‌اش از سوی اتحادیه جهانی کشتی به خاطر فرار از رویارویی با نماینده اسرائیل، در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها انتقادات بی‌سابقه‌ای را مطرح کرده است.

آقای خادم گفت: «اگر سیاست کشور بر به رسمیت نشناختن اسرائیل و عدم مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی است، پس پنهانی به حریف قبلی باختن و برای تهیه گواهی بیماری، به درمانگاه‌ها و پزشکان خارج از کشور مراجعه کردن، چه معنایی دارد؟»

قهرمان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تأکید کرد: «اگر قرار است عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیل اصل باشد، پس چرا باید زمین و آسمان را به هم دوخت و هر آنچه داشت هزینه کرد تا بتوان با توجیه چرایی موضوع عدم رویارویی با نماینده اسرائیل، از تعلیق گریخت؟

دارنده دو نشان طلای جهانی و یک طلای المپیک گفت: از تیر ٩٧ تا مهر ۹۷، هشت مسابقه جهانی از نوجوانان تا بزرگسالان آزاد و فرنگی داریم. در تمامی این مسابقات اسراییل حضور دارد. حتماً باید زبان را گاز گرفت؟ چه می‌شود کرد قرعه است دیگر!

رئیس فدراسیون کشتی هشدار داد که پس از ماجرای کریمی در لهستان، دیگر نمی‌توانیم گواهی پزشک تهیه کنیم. دیگر نمی‌توانیم به حریف پیشین ببازیم.

خادم گفت: «باید با رفتاری صادقانه، در مواجهه با حریف اسراییل براساس سیاست‌های ابلاغی کشورمان رسماً از رویارویی با آنها خودداری ورزیم و صادقانه تبعات ناشی از آن را بپذیریم.

رسول خادم یک روز پیشتر اعلام کرده بود حاضر به شرکت مجدد در انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی نیست.

او در این باره گفت: چگونه می‌توان عضو اتحادیه جهانی بود و تمام اندوخته حاصل از مناسبات بین‌المللی خود را به جای کمک به ارتقای جایگاه ایران و کاهش حق‌کشی‌ها، وقف خواهش برای تعلیق نشدن کرد؟ من توان نشستن بر چنین کرسی‌ای را ندارم.

خادم ادامه داد: مسئولان اصلی این تصمیم‌گیری نه تنها کوچکترین نقشی در کمک به ورزشکار، مربی و فدراسیون مربوطه ندارند، بلکه کلاً آنقدر عقب می‌ایستند که اصلاً دیده نشوند.

رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: خیلی جالب است فدراسیون در داخل کشور از سوی مراجع مسئول، با خط دادن به برخی رسانه‌ها چوب می‌خورد که چرا کشتی‌گیرت با اسراییل افتاده و فدراسیون نتوانسته با کمک از الهامات غیبی، این مسئله را قبل از قرعه کشی حل کند.

آقای خادم گفت: «می‌گویند فدراسیون چرا به مسابقاتی رفته که اسراییل حضور دارد، گویا مسابقات جهانی دیگری هم هست که بدون اسراییل برگزار شود!فدراسیون باید چوب بخورد تا مسئولین دیده نشوند. سیاسی کاری تا کجا؟»

جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۸۳ از مواجهه ورزشکارانش با نماینده اسراییل جلوگیری می‌کند. اما قانون تصویب شده‌ای در این خصوص ندارد.

رسول خادم گفت: فدراسیون در اتحادیه جهانی، پیش هر کس و ناکسی باید خواهش کند که ورزش ملی کشورم را تعلیق نکنید. مربی زحمتکشی که با ماهانه صد هزار تومان، عاشقانه به تربیت جوانان می‌پردازد را جریمه نکنید. آنوقت در داخل کشور همان مسئولان همیشه غایب، موج رسانه‌ای را هدایت می‌کنند که کدام تعلیق؟ اینها بزرگنمایی است!

خادم تاکید کرد: گمان می‌کنیم با هیس گفتن و از یک رویداد تا رویداد بعدی سکوت کردن، در حال مدیریت هستیم.

رییس فدراسیون کشتی در پایان به خبرنگاران گفت: مخلص کلام، هشت مسابقه جهانی در پیش داریم، هشت بار قرعه کشی، هیچ “سحری” هم بلد نیستیم تا قرعه‌ها را تغییر دهیم. اگر توان مردانه ایستادن پای اعتقادات و تصمیمات‌تان را ندارید، حداقل آزادگی کنید و پای کشتی‌گیر و مربی‌اش بایستید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates