27.04.2013

ولایتی: برای «بگم‌بگم‌»های احمدی‌نژاد آماده‌ام: اصولگرایان آماده دفاع در برابر تهدید به افشا

بهارنیوز: خبــــرهــای امیدوارکننده‌ای از جبهه اصولگرایان به گوش نمی‌رسد. اعضای ائتلاف‌ها چندان به پیروزیشان در انتخابات امیدوار نیستند. نتایج نظرسنجی‌ها راضی‌کننده نیست و برخلاف قبل که خود را پیروز و دست‌کم 60‌درصد آرا را متعلق به جریان خود می‌دانستند، از باخت حرف می‌زنند.
تهدید‌های احمدی‌نژاد در اهواز نیز آنان را بیش از پیش سردرگم کرده است و اگر تا امروز می‌خواستند برنامه‌های اقتصادی خود را بیان کنند، حالا وارد وادی پاسخ به رییس دولت نهم و دهم شده‌اند و از خود دفاع می‌کنند. از کودکی تا میانسالی خود را مطرح می‌کنند و از سابقه پاکشان می‌گویند. این روزها اصولگرایان پرونده‌به‌دست در نشست‌های انتخاباتی شرکت می‌کنند تا اگر، آن‌گونه که احمدی‌نژاد تهدید کرده، «گوشه»ای از پرونده‌ای بالا رفت، بتوانند از خود دفاع کنند.
به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اگر در انتخابات نامزد باشید و «بگم‌‌‌بگم»‌های احمدی‌نژاد به شما برسد، چه می‌کنید؟ گفت: «میدان انتخابات، میدان رقابت است و یکی از صحنه‌های رقابت‌ها هم، تهدید‌ها و این‌گونه اعلام‌نظر‌ها می‌باشد. این قبیل کار‌ها (بگم‌بگم‌های احمدی‌نژاد) را، نمی‌گویم غیرطبیعی نیست، بلکه می‌گویم غیرمنتظره نیست.»
عضو ائتلاف 1+2 اصولگرایان، اضافه کرد: «بنده آمادگی دارم پاسخگوی تمام سوالات و شبهاتی باشم که در رابطه با خودم از سن نوجوانی تاکنون مطرح می‌شود. بالاخره این نوع گفت‌وگو‌ها و جدال‌ها وجود داشته و به آن عادت داریم و اصولا از عهده مذاکرات بر آمده‌ام؛ به همین دلیل می‌گویم که این تهدید‌ها و بگم‌بگم‌ها، ما را از میدان به در نخواهد کرد.» ولایتی چندان نگران خود نیست و در این ائتلاف کمتر از همه مورد پرسش قرار می‌گیرد. اما دیگر عضو ائتلاف یعنی محمدباقر قالیباف می‌تواند مورد بیشترین حملات قرار گیرد. کما آن‌که روزنامه دولت یعنی روزنامه ایران نیز مدتی است که حملات خود را علیه شهردار تهران شروع کرده و سوالات مالی بسیاری را در ارتباط با وی مطرح می‌کند و پروژه‌های عمرانی شهرداری را زیر سوال می‌برد. شاید آمادگی ولایتی بیشتر درباره دفاع از یکی از اضلاع مثلث 1+2 باشد. اگر محمدباقر قالیباف نامزد نهایی ائتلاف شود، مطمئنا حداد‌عادل و ولایتی باید تمام تلاش خود را برای دفاع از او بگذارند و شاید دیگر وقتی برای ارائه برنامه نباشد، البته اگر ائتلافی تا آخر باقی بماند. غلامعلی حداد‌عادل که ائتلاف سه‌نفره را صاحب 60‌درصد از آرا می‌دانست و اصولگرایان را پیروز انتخابات هم، با تعدد نامزدها شانس کمتری برای پیروزی در انتخابات برای جریان خود قائل شده است.
او در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از گفته لنکرانی مبنی بر این‌که کسی که ائتلاف می‌کند، از اصلح بودن خودش مطمئن نیست و کسی که این اطمینان را ندارد نباید نامزد شود، اظهار داشت: «ما که ائتلاف کرده‌ایم، در موفقیت اصولگرایان تردید داریم، یعنی علت این‌که ما بر ائتلاف تاکید داریم، این است که در پیروزی اصولگرایان در صورت تعدد نامزدها تردید داریم.» او امیدوار است که اصولگرایان به یک نامزد واحد برسند چراکه این به صلاح کشور و جریان اصولگرایی است و شاید بیش از همه رسیدن به یک نامزد واحد جریان اصولگرایی را از حذف در صحنه سیاسی کشور نجات می‌دهد. البته پیش از این شایعات دیگری نیز در ارتباط با ائتلاف 1+2 پیچیده بود. گفته شد که حدادعادل قصد جدا‌شدن از ائتلاف را دارد. خبری که نهایتا توسط رییس دفتر حداد تکذیب شد.
گفته می‌شود اختلاف بین حداد و قالیباف جدی است، اما نه آن‌قدر که حداد از ائتلاف خارج شود و از شانس پیروزی خود کم کند. اصولگراها از چند طرف زیر فشار هستند؛ از طرفی دولتی که یک روز حمایتش می‌کردند آن‌ها را تهدید به افشا می‌کند و می‌خواهد «گوشه»‌ای از پرونده‌هایشان را بالا بزند، از طرفی دیگر ائتلاف‌هایشان شکننده شد و هر روز خبری مبنی بر خروج یکی از اعضا بیرون می‌آید و تمام اعضای ائتلاف می‌خواهند در انتخابات پیش رو شرکت کنند. اصلاح‌طلبان نیز که هنوز نامزد نهایی معرفی نکرده‌اند و همین اصولگرایان را بیشتر سردرگم می‌کند. مواجهه اصولگرایان با مردمی که آنان را به خاطر حمایتشان از دولت نهم و دهم و اوضاع اقتصادی پیش‌آمده مورد سوال و نقد قرار می‌دهند و شریک کارنامه دولت می‌دانند، هم هر روز جدی‌تر می‌شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates