12.03.2018

اعتراف وزیر کشور ایران به امکان از سرگرفته شدن اعتراضات سراسری در کشور

تایمز اسرائیل: وزیر کشور جمهوری اسلامی هشدار داد که «عوامل نارضایتی در کشور هنوز از بین نرفته و یک جرقه کافی است تا شعله‌ ور شود.»

در پی تداوم سرکوب و جو اختناق در ایران و عدم پاسخ به مطالبات مردمِ معترض در اعتراضات اخیر، وزیر کشور جمهوری اسلامی هشدار داد که «عوامل نارضایتی هنوز از بین نرفته و یک جرقه کافی است تا شعله‌ ور شود.»

به گزارش روزنامه همشهری، چاپ تهران، عبدالرضا رحمانی فضلی، طی مصاحبه ای با این روزنامه نزدیک به اصلاح طلبان هشدار داده که باید از حوادث دی ماه «عبرت» گرفته و به مردم احترام گذاشته شود.

وی بر خلاف رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرد که وزارتخانه تحت امرش «در بررسی اعتراض‌های دیماه به هیچ نتیجه‌ای مبنی بر سازماندهی خارجی تظاهرات نرسیده است. »

این مقام ارشد دولت حسن روحانی، درباره عوامل ناآرامی های دی ماه اخیر که منجر به بازداشت هزاران تن و کشته و زخمی شدن صدها تن نیز گفت: «دو عامل باعث ناآرامی‌های دی ماه شده است؛ یکی عوامل نزدیک شامل نارضایتی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و دیگر سه عامل دور که عمیق‌تر است و جمهوری اسلامی باید به آن توجه کند: تغییر نسل، تغییر سبک زندگی، و تغییرات تکنولوژیکی.»

وزیر کشور دولت روحانی با تایید و قبول «تغییر اساسیِ سبک زندگی، سلیقه، تفریح، روابط و پوشش مردم»، اظهار داشت که «برای دیدن این تغییرات لازم نیست کسی راه دور برود: داخل خانواده خودمان و در بچه‌های خودمان این تغییرات را می‌توانیم ببینم.»

این فعال اصولگرا که در کابینۀ حسن روحانی پست مهمِ وزارت کشور را بر عهده دارد، درباره اقدامات صورت گرفته برای کنترل معترضان ناآرامی ها اخیر گفت: «برای آنکه مردم به اعتراض‌ها نپیوندند، با گروه‌ها و جریانات سیاسی، کارگری و رسانه‌ها صحبت کردیم. همه جریانات سیاسی کمک کردند.»

وی تاکید کرد که «یک گروه، طیف و جناح یا معاندین و ضد انقلاب‌ها اعتراض‌ها را از بیرون سازماندهی نکرده‌اند. هرچند برای تشدید، هدایت و بهره‌برداری نهایت تلاش برای سوءاستفاده را کردند.»

وزیر کشور رژیم ایران همچنین ادعا کرد : «مردم اگرچه مشکلات اقتصادی دارند، اما اولویت اول‌ آنها امنیت است. به معاون سیاسی صدا و سیما زنگ زدم و گفتم همه آنچه را که اتفاق افتاده پخش کنید تا مردم ببینند اینهایی که در خیابان هستند، دنبال امنیت و اقتصاد و… نیستند.»

وی اذعان داشت: «اعتراض به شهرهایی کشیده شد که خیلی‌ها اسم آنها را نشنیده بودند. سطح انباشتگی نارضایتی‌ها چنان بالا رفته و عمومی شده که در هر کجایی که امکان پیدا می‌کرد، ابراز می‌شد. باید واقعا عبرت بگیریم، اما به‌نظرم خیلی‌ها عبرت نگرفتند.»

رهبر جمهوری اسلامی و مقامات سیاسی و نظامی و دینیِ رژیم، اعتراضات اخیر مردمی در دهها شهر ایران را ساخته و پرداختۀ آمریکا و اسرائیل خوانده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates