28.03.2018

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای فیلتر تلگرام و اینستاگرام؛ چین و «وی‌چت» به کمک ایران آمدند


آمدنیوز: کمیته فنی و حاکمیتی با مدیریت «آذری جهرمی» برای اعمال فیلترینگ بر تلگرام و شبکه‌های اجتماعی خارجی از متخصصان چینی و تیم «وی‌چت» دعوت به همکاری کرده است.

به گزارش منابع خبری «آمدنیوز»، تیم فنی و حاکمیتی برای اِعمال فیلترینگ بر پیام‌رسان تلگرام، با بودجه پانصد میلیارد تومانی و مدیریت «جواد آذری جهرمی» با نام سازمانی «جواد ناظری»، در حال برگزاری جلسات فشرده‌ی فنی برای اعمال فیلترینگ بر تلگرام و اینستاگرام در ایران هستند.

هم‌زمان، حکومت ایران از طریق سازمان امنیتی روسیه (اف اس بی) با فشار به مدیران شرکت تلگرام، تلاش می‌کنند به اطلاعات کاربران این پیام‌رسان محبوب دسترسی پیدا کنند که علی‌رغم صدور حکم دادگاه در روسیه، شرکت تلگرام زیر بار این فشار نرفته و به دادگاه‌های اروپایی برای نقض آزادی بیان شکایت کرده است.

«آذری جهرمی» وزیر امنیتی دولت حسن روحانی که یکی از نیروهای معاونت فنی وزارت اطلاعات بود و به دلیل انجام مفاسد متعدد از این وزارت اخراج شد، با نام سازمانی «جواد ناظری» اقدام به واردات غیرقانونی «کیف‌های شنود» از شرکت کمپیوت انگلستان و «دستگاه‌های شبیه‌ساز صدا» برای سازمان اطلاعات سپاه کرد. وی در ایران به «وزیر عدم ارتباطات» مشهور شده است.

علی‌رغم افشاگری‌های «آمدنیوز» از نوع فعالیت‌های غیرقانونی و «تحدیدکننده آزادی مردم» توسط این وزیر امنیتی در مردادماه ۱۳۹۶، مجلس دهم و لیست امید به این وزیر فاسد رأی اعتماد داد.

«جواد آذری جهرمی» با اختصاص بودجه پانصد میلیارد تومانی برای فیلترینگ تلگرام از کارشناسان سایبری چین و متخصصان فنی شرکت «وی‌چت» برای مقابله با تکنولوژی «بلک چین» شرکت تلگرام دعوت به همکاری کرده است. وی هم‌چنین کارشناسان «قرارگاه سایبری خیبر» متشکل از کارشناسان وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و وزارت ارتباطات نیز برای این فیلترینگ دعوت به همکاری کرده و مبالغ کلانی را به پیشنهادات کاربردی و حقوق و مزایای افراد اختصاص داده است.

بر اساس گزارش منابع خبری «آمدنیوز»، قرار است هم‌زمان تمامی شبکه‌های پیام‌رسان خارجی از جمله «اینستاگرام» در ایران فیلتر شود اما هدف‌گذاری اولیه برای فیلتر تلگرام تعیین شده است. این تیم در حال بررسی فنی برای مسدود کردن «وی‌ پی ان»ها در ایران هم‌زمان با فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام در ایران است تا دسترسی مردم به پیام‌رسان‌های خارجی با برنامه‌ریزی قبلی به طور کل مسدود شود.

این طرح قرار است تا ابتدای تابستان سال‌جاری عملیاتی شود و به نظر می‌رسد اجرای آن همزمان با «خروج آمریکا از برجام» و «طرح کودتای نظامی سپاه علیه دولت حسن روحانی» عملیاتی خواهد شد.

در اعتراضات گسترده‌ی دی‌ماه مردم ایران، حاکمیت مجبور به فیلتر تلگرام در ایران شد که محمود صادقی به نقل از علی لاریجانی در توییتر خود نوشت که در این مدت کوتاه، بیش از ۳۰ میلیون تن از مردم از فیلترشکن برای دسترسی به این پیام‌رسان استفاده کرده‌اند.

در اسفندماه سال ۱۳۹۶، «جواد کریمی قدوسی» از سرداران سپاه و نماینده مردم مشهد که خواهر زاده‌ی او در سازماندهی تظاهرات علیه دولت روحانی در تجمعات دی‌ماه مشهد نقش اساسی داشت، از وجود اختلافات عمیق میان حسن روحانی و سپاه پاسداران پرده برداشت و گفت: حسن روحانی به دلیل فعالیت سپاه پاسداران علیه دولت وی، از اختصاص بودجه به این نهاد نظامی خودداری کرده و اظهار کرده «کشور تنها به یک ارتش نیاز دارد.»

هم‌چنین «محمدعلی پورمختار» دیگر سردار سپاه و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۶ اظهار کرد: «اگر یک نظامی رئیس‌جمهور شود حتما می‌تواند کشور را از مشکلات نجات بدهد.»

هم‌زمان با فشارهای بین‌المللی بر ایران برای براندازی نظام فعلی و خواست اکثر مردم برای تغییر ساختار نظام، زمزمه‌ها برای کنار زدن حسن روحانی از ریاست دولت و انجام کودتای نظامی علیه وی در محافل امنیتی داخلی و میان مسئولان کشور شدت یافته که فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی با همکاری «آذری جهرمی» وزیر امنیتی دولت روحانی در این راستا ارزیابی می‌شود.

ممکن است بودجه‌ی پانصد میلیارد تومانی فیلترینگ تلگرام، «مخفیانه» توسط سپاه و بیت رهبری یا «غیر آگاهانه» توسط دولت حسن روحانی به این‌کار اختصاص داده شده باشد.

پیش‌تر «آمدنیوز» هشدار داده بود که «آذری جهرمی» در اعتراضات سراسری دی‌ماه، با استقرار مخفیانه در مرکز سوئیچینگ سازمان اطلاعات سپاه، به تهدید مردم و رصد سایبری آنان اقدام کرده است که با اطلاع حسن روحانی از این موضوع و هشدار او به این وزیر فاسد، «آذری جهرمی» گفته بود: «من آتش به اختیارم و در این موارد به دستور آقا عمل می‌کنم.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates