16.04.2018

کاوه مدنی با استعفای غیابی از سازمان حفاظت محیط زیست رفت!

تابناک: کاوه مدنی که به تازگی با مشکلاتی جدی مواجه شده بود، از مسئولیتش استعفا داد و رفت؛ رفتنی که بعید است به این زودی‌ها بازگشتی داشته باشد!

به گزارش «تابناک»، معاون بین‌الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی-اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان که چندی پیش خبر بازداشت وی در خصوص برخی اتهامات منتشر شده بود، از سمت خود استعفا داد و این استعفا مورد پذیرش عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

این ادعایی است که محمود صادقی، یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرده و در توضیح آن نوشته: «‏امروز از یک منبع موثق شنیدم ‎کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد. درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!»

این در حالی است که به تازگی تصاویری از مدنی منتشر شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود که ادعا شده بود مربوط به رقصیدن مدنی در ساختمانی متعلق به کشورمان در مالزی است. ادعایی که مدنی در پاسخ به آن لیست کشور‌هایی که به آن‌ها سفر کرده را فهرست کرد تا نشان دهد هنوز نتوانسته به مالزی سفر کند!
کاوه مدنی با استعفای غیابی از سازمان حفاظت محیط زیست رفت!

تکذیبی که ظاهرا در زمان حضور مدنی در خارج از کشور صادر شده و وی را مجاب کرده که دست از ادامه فعالیتش در کشورمان بشوید و با استعفای غیرحضوری، دیگر به کشور باز نگردد. استعفایی که مورد پذیرش قرار گرفته تا دانشمند جوان و نخبه کشورمان که عضو کالج سلطنتی لندن و استادیار دانشگاه فلوریدا است، راهش را از مسئولیت در زادگاهش جدا کند و به مسیری برگردد که پیشتر برایش عناوینی مانند «دانشمند برجسته جوان در علوم زمین-۲۰۱۶» را به ارمغان آورده بود.

این در حالی است که دکتر مدنی به واسطه پژوهش‌ها و تحقیقاتش، به ویژه در حوزه آب، فردی صاحب نظر و متخصص شناخته می‌شد که حضور وی در هرم مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان این امیدواری را به وجود آورده بود که بتوانیم در خصوص بحران گسترده آب که گریبان کشورمان را گرفته، تصمیمات صحیح اتخاذ کرده و از این شرایط عبور کنیم.

امیدواری‌ای که البته کمی هم سست بود چراکه در مقاطعی اخباری از سازمان محیط زیست کشورمان مخابره شد که نشان از موافقت این مجموعه با طرح‌های انتقال آب داشت. موافقتی که مدتی است کلانتری ابایی از مطرح کردن علنی آن هم ندارد و چه بسا از جمله دلایل استعفای مدنی هم باشد چراکه او برخلاف رئیس سازمان، بر این باور بود که کار از بحران هم گذشته است!

مدنی بار‌ها و بار‌ها در سخنرانی‌ها و گفت و گوهایش تاکید کرده که نه با بحران آب، که با ورشکستگی در این حوزه مواجهیم. وضعیت متفاوتی که در توضیح آن می‌گوید

: “بحران” در تعریف، شرایط حادی است که البته تا حدی برگشت پذیر است. بر این اساس است که وقتی بحرانی رخ می‌دهد، از مدیریت بحران می‌گوییم و می‌کوشیم شرایط را به روال قبل بازگردانیم که البته گاهی موفق نمی‌شویم و شکست می‌خوریم، اما شکست که خوردیم، جنس اقداماتمان تغییر می‌کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates