28.04.2013

نماینده خامنه‌ای در سپاه تهران: خاتمی و اصلاح‌طلبان «معاند» هستند

تقاطع: نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه «محمد‌ رسول‌الله» تهران بدون نام بردن از محمد خاتمی، گفت که او و اصلاح‌طلبان حامی‌اش، «معاند» هستند و حق شرکت در انتخابات را ندارند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام گواهی، در جمع فرماندهان و اعضای سپاه «محمد رسول‌الله» تهران بزرگ، این سخن علی خامنه‌ای را مبنی بر اینکه «همه سلایق باید در انتخابات شرکت کنند»، به معنای چزاغ سبز ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات ندانست و گفت که این حرف «به معنای داشتن حق برای افرادی نیست که انتخابات دوره نهم مجلس را تحریم کردند و یا فتنه ۸۸ را برپا کرده و برخی دیگر بعد از آن دوران حتی یک کلام با مردم حرف نزدند».

این روحانی جوان حامی رهبر جمهوری اسلامی با بیان اینکه «کسانی که با مردم در گرما و سرمای انقلاب نبودند حق ندارند بیایند»، افزود: «کسانی که هشت سال از مدیریت کنار رفته و عمر دولت‌شان تمام شده است و بعد از آن حتی یک کلام برای انقلاب اظهانظر نکردند و تنها آب به آسیاب دشمن ریختند این افراد دیگر جزء سلایق مختلف نظام نیستند، آنها جزء معاندین‌اند و نمی‌توانند شرکت کنند.»

پیش‌تر علی خامنه‌ای، در سخنرانی خود در نخستین روز از سال جدید در مشهد، گفته بود که «در انتخابات همه سلیقه‌ها و جریانات معتقد به جمهوری اسلامی وظیفه و حق دارند که شرکت کنند». بسیاری، این سخنان خامنه‌ای را چراغ سبز او به محمد خاتمی‌، رییس‌جمهوری پیشین اسلامی تعبیر کردند. با این وجود در روزهای گذشته، آقای خاتمی که به شدت از سوی حامیانش تحت فشار برای اعلام نامزدی در انتخابات پیش رو است، تایید کرد که «نمی‌خواهند او بیاید» و «می‌ترسد» که ورودش به عرصه‌ی انتخابات باعث بروز هزینه‌هایی برای مردم بشود.

نماینده‌ی رهبر جمهوری اسلامی در سپاه تهران، در بخش دیگری از سخنانش که به نظر می‌رسید مخاطبش محمود احمدی‌نژاد باشد گفت: «چرا مسوولان نظام وقتی به قدرت می‌رسند جایگاه رهبری را فراموش می‌کنند. رییس‌جمهور آینده اگر قرار است اظهار عقیده کند باید بداند که از جایگاه رییس دولت صحبت می‌کند، بداند در کشور تصمیم نهایی با رهبری است و فصل‌الخطاب امور با رهبری است.»

گواهی، سپس با اشاره به اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات خرداد ۸۸ در ایران، شهر تهران را «پیشانی نظام» دانست، که ممکن است وقوع «اتفاق کوچکی در آن به تمامی کشور سرایت کند». او افزود: «برخی می‌گویند که اگر فلان آقا تایید نشد آشوب خیابانی می‌کنند، آنها کور خوانده‌اند.»

گفتنی است «سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ» در پی تغییر ساختار در سپاه پاسداران و تشکیل سپاه‌های استانی در سال ۱۳۸۷ از ادغام «لشکر محمدرسول‌الله» و «نیروی مقاومت بسیج» تهران بزرگ تشکیل شد. این سپاه زیرمجموعه فرمانده کل سپاه است و مسوولیت هماهنگی و فرماندهی عملیات نیروهای بسیجی، لباس شخصی و پاسدار، در هنگام بروز ناآرامی در تهران را برعهده دارد.

در ارتباط با آخرین وضعیت حضور خاتمی در انتخابات، یک روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب داخل ایران، به شرط آن‌که نامش فاش نشود، به «تقاطع» گفت: «آقای خاتمی تنها در یک صورت در انتخابات ثبت‌نام خواهد کرد که نشانه‌ی مثبت مستقیمی از سوی رهبر جمهوری اسلامی دریافت کند. تا به امروز تمامی نشانه‌های فرستاده‌شده از سوی آقای خامنه‌ای و افراد نزدیک به او خاتمی منفی بوده است. از بازداشت کسانی چون آقای لقمانیان و خانم کریمی که به دیدار آقای خاتمی رفته بودند گرفته تا فیلتر کردن سایت‌های دعوت از او.»

وی افزود: «در صورت عدم حضور خاتمی در انتخابات، تنها امید اصلاح‌طلبان به حضور هاشمی رفسنجانی است و در غیر این‌صورت، آن‌ها چندپاره خواهند شد و با چند کاندیدا در صحنه حاضر می‌شوند که این همان خواست رهبر جمهوری اسلامی و اصول‌گرایان حامی او است.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates