18.04.2018

انتشار تصاویر پایگاه های ایران در سوریه به وسیله اسراییل


بی‌بی‌سی: رسانه های اسراییل با انتشار تصاویر هوایی از حضور نظامی ایران، به طور مستقیم منبع عکس ها معرفی نکرده اند

رسانه ها در اسراییل یک نقشه و چند تصویر هوایی را منتشر کرده اند که می گویند مربوط به استقرار یگان های پهپادی سپاه پاسداران و هواپیماهای مسافربری غیرنظامی ایران است که در انتقال سرباز و تسلیحات به سوریه نقش دارند.

به گزارش این رسانه ها، تصاویر ماهواره ای و اطلاعات منتشر شده درباره توانمندی هوایی ایران به ارتش اسراییل تعلق دارد اما مقام های نظامی این کشور در این باره اظهار نظر رسمی نکرده اند.

این اطلاعات با بالا گرفتن تنش میان ایران و اسراییل بر سر حمله به پایگاه تی ۴ در سوریه و کشته شدن ۷ عضو سپاه پاسداران منتشر شده است.

همزمان،رسانه های اسراییلی از آمادگی ارتش این کشور برای مقابله با حملات تلافی جویانه احتمالی ایران خبر داده اند و به نقل از تحلیلگران انتشار این اطلاعات را نشانه اشراف اطلاعاتی این کشور عنوان کرده اند.

به نوشته روزنامه جروزالم پست، این حملات می تواند با استفاده از موشک های هدایت شونده یا پهپاد صورت بگیرد.

این روزنامه به نقل از یک سخنگوی نظامی اسراییل نوشته است که این کشور با هرگونه عملیات نظامی ایران که از داخل سوریه هدایت شود، مقابله خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، ایران در ۵ پایگاه هوایی سوریه حضور نظامی دارد.


نقشه منتشر شده در رسانه های اسراییل از حضور ایران در پایگاه های هوایی سوریه

نقشه منتشر شده به وسیله رسانه های اسراییل محل استقرار یگان های هوایی ایران در خاک سوریه را در پایگاه هوایی تی-۴ در حمص، فرودگاه حلب، فرودگاه دیرالزور، فرودگاه بین المللی دمشق و یک پایگاه دیگر در جنوب دمشق عنوان می کند.

منابع اسراییلی همچنین ایران را متهم کرده اند که از دو شرکت هواپیمایی غیرنظامی سیمرغ و پویا برای انتقال نیرو و تسلیحات به سوریه استفاده کرده است.

این گزارش ها در حالی منتشر شده اند که در ۲۴ ساعت گذشته گزارش های ضد و نقیضی از حمله به دو پایگاه سوریه منتشر شده است.

رسانه های سوری در ابتدا از مقابله پدافند هوایی این کشور با حمله هوایی به پایگاه شعیرات در حمص خبر دادند. منابع خبری حزب الله لبنان هم از حمله مشابهی به یک پایگاه در نزدیکی دمشق خبر دادند.

اما این گزارش ها که در ابتدا به اسراییل نسبت داده شده بود، بعدا رد شد.

حمله هوایی هفته گذشته به پایگاه تی-۴ هم به اسراییل نسبت داده شده ولی این کشور طبق سیاست معمول این کشور از پذیرش رسمی مسوولیت آن خودداری کرده است.

با این حال، یک مقام ارشد ارتش اسراییل که نامش منتشر نشده در گفت و گو با نیویورک تایمز نقش اسراییل در این حمله را تایید کرد.

این مقام نظامی اسراییل به نیویورک تایمز گفت: “این نخستین بار است که شاهد بودیم ایران به طور مستقیم و نه از طریق واسطه علیه اسراییل اقدام کند… و این اولین بار است که اسراییل مستقیما به اهداف نظامی ایران، شامل تاسیسات و نفرات حمله کرده است.

یگان پهپادی ایران در این پایگاه مستقر است و این حمله با کشته شدن ۷ عضو سپاه پاسداران و مجروح شدن تعداد دیگری همراه شد.


پایگاه تی-۴ سوریه پس از حمله اسراییل

دور تازه تنش ایران و اسراییل پس از آن شروع شد که اسراییل در ماه فوریه از انهدام یک پهپاد مسلح ایران در حریم هوایی این کشور خبر داد.

حملات هوایی تلافی جویانه اسراییل به مواضعی در سوریه با انهدام یک جنگنده اف ۱۶ اسراییل همراه شد.

روسیه هفته گذشته در آستانه حملات هوایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به تاسیسات شیمیایی ارتش سوریه به اسراییل هشدار داده بود که دست به اقدامی نزند که منجر به بالا گرفتن تنش با ایران شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates