30.04.2018

حکم مسدود شدن تلگرام در ایران صادر شد

بی‌بی‌سی: دادسرای فرهنگ و رسانه تهران اعلام کرد که دستور مسدود کردن کامل وب‌سایت و اپلیکیشن شبکه پیام‌رسان تلگرام را به شرکت ارتباطات زیر ساخت و اپراتور‌های تلفن و ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطات ثابت ابلاغ کرده است.

به گزارش خبرگزاری قوه قضاییه ایران این شرکت‌ها مکلف هستند از امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت این حکم را اجرا کنند.

“شکایات متعدد علیه شبکه اجتماعی تلگرام به دادسرای عمومی وانقلاب تهران” واز جمله دلایل و “اخلال در وحدت ملی وایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه” از جمله جرایم این پیام‌رسان اعلام شده است.

بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران دلایل زیر را برای مسدود کردن تلگرام اعلام کرده است:

تلگرام با سرمایه‌گذاری خارجی و بدون رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران اقدام به فعالیت غیرقانونی و بی‌ضابطه در فضای مجازی کشور نموده
تلگرام بستر امنی برای فعالیت “گروه‌های تروریستی بین‌المللی” ایجاد کرده (عملیات داعش در حمله به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی)
ازطریق این پیام رسان اقدامات ضدامنیتی دیگر سازماندهی و هدایت شده است (ناآرامی‌های دی ماه ۱۳۹۶)
مدیران تلگرام برای جمع‌آوری و ارائه ادله جرم با مقامات قضایی و ضابطان دادگستری ایران همکاری نکرده‌اند
تلاش‌های وزارت ارتباطات برای جلب همکاری تلگرام به تبعیت از قوانین کشور نتیجه نداشته است
تلگرام برخلاف قوانین و مقررات پولی و بانکی جمهوری اسلامی ایران مستقیماً در حوزه اقتصادی و پولی وارد شده و یک نوع پول رمز پایه بنام (گرام) را طراحی و عرضه کرده است

درباره تلگرام در ایران بیشتر بخوانید:

تلگرام در ایران؛ کانال آیت‌الله خامنه‌ای و معاون اول رئیس جمهور تعطیل شد
‘جنبش مقاومت دیجیتال’، پاسخ تلگرام به روسیه
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از فیلترینگ تلگرام دفاع کرد
واکنش مدیر تلگرام به اعلام جرم دادستانی تهران: شوکه شدم

واکنش در شبکه‌های اجتماعی

با اینکه ادمین‌های بسیاری از کانال‌های تلگرامی از چندی پیش برای پیدا کردن راه ارتباطی جایگزین تلگرام در تکاپو بودند، بعد از انتشار خبر دستور دادسرای فرهنگ و رسانه برای مسدود‌سازی تلگرام، دست‌اندرکاران بسیاری از کانال‌ها در پیام‌هایی در واکنش به این دستور ابراز تاسف کردند.

در توییتر هم کاربران با استفاده از هشتگ تلگرام و فیلتر تلگرام در این مورد اظهار نظر می‌کنند. برخی تاکید می‌کنند که در تلگرام می‌مانند و از فیلترشکن استفاده خواهند کرد، برخی سراغ راه‌های امن ارتباطی می‌گردند و بعضی دیگر به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران انتقاد می‌کنند و می‌گویند مگر قول نداده بود که دست وزیر روی دکمه فیلترینگ نرود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates