06.05.2018

هشدار فرانسه نسبت به خطر جنگ با ایران؛ روحانی: هر مقدار موشک نیاز باشد می‌سازیم

رادیوفرانسه: حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه ۱۶ ارديبهشت، بار دیگر خطاب به اروپا و آمریکا گفت: “هر مقدار سلاح، امکانات و موشک مورد نیاز کشور باشد می سازیم و انبار می کنیم، به کسی ربطی ندارد. – تصویر آرشیوی
DR

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه ۱۶ ارديبهشت، بار دیگر خطاب به اروپا و آمریکا گفت: “هر مقدار سلاح، امکانات و موشک مورد نیاز کشور باشد می سازیم و انبار می کنیم، به کسی ربطی ندارد. همزمان امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه نسبت به خطر وقوع جنگ با ایران در صورت خروج آمریکا از برجام هشدار داد.

روحانی که جمع مردم سبزوار در استان خراسان رضوی سخن می‌گفت، تأکید کرد: “ما راجع به قدرت و بنیه دفاعی خود با کسی مذاکره نخواهیم کرد.”

این اظهارات روحانی در حالی است که قدرت‌های اروپایی شامل بریتانیا، فرانسه و آلمان با تشکیل کارگروهی مشترک با آمریکا، سرگرم مذاکره برای اضافه کردن الحاقیه‌ای به برجام درباره برنامه توسعه موشک‌های بالستیک ایران و دائمی کردن برخی از محدودیت‌های هسته‌ای ایران هستند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین مدعی شد که فقط سه کشور آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی مخالف برجام هستند و “هیچ کس در دنیا نیست که بگوید کار ایران اشتباه بوده” است.

با نزدیک شدن به روز دوازدهم ماه مه که قرار است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند، تلاش کشورهای مختلف درگیر در این پرونده تشدید می‌شود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در یک گفتگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل که روز یکشنبه ششم آوریل چاپ شده، هشدار داد که در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، این امر می‌تواند جرقه یک جنگ را بزند.

شامگاه شنبه دونالد ترامپ و ترزا می، رهبران آمریکا و بریتانیا در یک تماس تلفنی درباره ایران گفتگو کردند. همچنین قرار است که بوریس جانسون در این زمینه به واشینگتن سفر و با ترامپ دیدار کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز که از مخالفان برجام است هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد و درباره توافق هسته ای ایران با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مذاکره می‌کند.

دولت ایران پیش‌بینی کرده که آمریکا از برجام خارج شود و به همین دلیل مدعی است که خود را برای تحریم‌های آینده علیه تهران آماده کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates