29.04.2013

گزارش تصویری: حمله معترضان به معدنی در فارس ده‌ها میلیارد تومان خسارت وارد کرد

تقاطع: صد‌ها نفر معترض روز جمعه (۲۹ فروردین) تاسیسات و تجهیزات و ماشین‌آلات معدن “دهبید” در استان فارس را تخریب کرده و به آتش کشیده‌اند.

به گزارش منابع خبری استان فارس این حمله پس از آن صورت گرفته است که هیات دولت تصمیم گرفت این معدن را از موسسه بهره‌بردار به بخش تعاون منتقل کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که صد‌ها نفر بی‌اعتنا به هشدار پلیس با حمله به این معدن٬ تجهیزات آن را تخریب کرده و به آتش کشیده مدیران آن را مورد ضرب و شتم قرار دادند. سایت «آخرین نیوز» نوشته پلیس با دخالت در این درگیری‌ها چند نفر را از مرگ حتمی نجات داده است.

به نوشته این سایت میزان خسارت وارده به تجهیزات این معدن ده‌ها میلیارد تومان ارزیابی شده است.

«آخرین نیوز» با اشاره به سابقه‌ی فعالیت مجتمع معدنی دهبید و آغاز بهره‌برداری از معدن چاه‌مرغی توسط موسسه بهره‌بردار راه‌سازی، باطله‌ّبرداری و کوه‌بری در سال ۷۲ نوشته است که «در سال ۸۹ در زمان تمدید مجدد دوره بهره‌برداری، مصوبه کارگروه سفر استانی اول هیأت دولت به استان فارس و وعده‌های ریاست هیأت دولت به برخی افراد مبنی بر واگذاری معدن به یک شرکت تعاون محلی دردسرساز شد و شروعی گردید برای یک بحران اجتماعی، اقتصادی و امنیتی در منطقه فارس و صفاشهر» به طوری‌که «در دو ماه اخیر فضای شهر صفاشهر متاثر از این موضوع بوده و دو طرف اتهامات متعددی را در خصوص بهره‌برداری و سود حاصله از این معدن را به صورت بیانیه، شبنامه و اطلاعیه متوجه یکدیگر کرده‌اند».

اعتراضات معدن دهبید، دومین مورد از اعتراضاتی از این دست در چند روز اخیر است که به دنبال مصوبات جنجال‌برانگیز هیات دولت در سفرهای استانی به وقوع می‌پیوندد.

روز جمعه نیز منابع محلی از هرمزگان از درگیری شدید میان مردم و نیروهای انتظامی در شهرستان بستک به دنبال تغییراتی در تقسیمات کشوری و الحاق یک روستا به بخش کوخرد خبر دادند که در این درگیری‌ها چند دستگاه اتومبیل و موتور سیکلت و چندین مغازه به آتش کشیده شدند.

تصاویر به آتش کشیده شدن معدن دهبید در استان فارس را به نقل از «آخرین‌نیوز» در ادامه ببینید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates