26.05.2018

تصاویر اعتراض‌های دی‌ماه روی تلویزیون‌های فرودگاه مشهد


بی‌بی‌سی: تصویری مشهور از اعتراض‌های دی‌ماه روی تلویزیون تبلیغاتی فرودگاه مشهد

سایت فرودگاه بین‌المللی مشهد پنج‌شنبه شب، سوم خرداد، برای مدت کوتاهی هک شد و تصاویری از اعتراض‌های دی ماه گذشته روی تابلوها و تلویزیون‌های تبلیغاتی فرودگاه رفت.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که گروهی که خود را “تپندگان” می‌نامد، مسئولیت حمله به سایت فرودگاه مشهد را بر عهده گرفته است.

صبح امروز جمعه ۴ خرداد محمدرحیم نوروزیان، فرماندار مشهد با تأیید هک شدن سایت فرودگاه این شهر گفت این ماجرا “دقایقی بیشتر به طول نینجامید و به سرعت برطرف شد.”

آقای نوروزیان گفته است که اقدامات لازم برای شناسایی هکرها در دست پیگیری است.

به نوشته خبرگزاری ایرنا “فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد” مشهد پس از مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک ایران است.

پیام گروه “تپندگان” روی مونیتوری در فرودگاه مشهد

درگیری کازرون بر سر چیست؟
اعتراضات کازرون، چندین کشته، دهها زخمی و بازداشتی برجای گذاشت
دادستان تهران: حوادث ۹۶ از انقلاب تاکنون سابقه نداشته

هکرها چه می‌خواهند؟

گروه “تپندگان” که مسئولیت هک کردن سیستم‌های فرودگاه مشهد را بر عهده گرفته در پیامی که روی تلویزیون‌های فرودگاه درج شد این حمله را “آغاز اقدامات” خود دانسته و با اشاره به ناآرامی‌های دی ماه گذشته نوشته است: “ما گروه ‘تپندگان ‘ در یک اقدام اعتراضی در این لحظات بر مانیتورهای فرودگاه مسلط شده‌ایم. خواهران و برادران، پنج ماه گذشته و سپاه پاسداران همچنان جان و بیت‌المال مردم را در غزه، لبنان و سوریه به تباهی می‌دهد”

این گروه گفته است که “دیگر صدایمان در گلو خفه نخواهد شد” و وعده پیوستن به اعتراض‌های اخیر در شهر کازرون را داده است.

“تپندگان” در این پیام اعتراضی از مردم خواسته که از تلویزیون‌های فرودگاه مشهد عکس بگیرند و به اشتراک بگذارند.

هم‌زمان پیامی هم برای گروهی از روزنامه‌نگاران روی یکی از پیام‌رسان‌ها فرستاده شد که متن آن ترجمه انگلیسی پیامی بود که روی تلویزیون‌های فرودگاه مشهد درج شده بود.

در جریان اعتراض‌ها و ناآرامی‌های گسترده دی ماه ۱۳۹۶ در ده‌ها شهر ایران دست کم ۲۵ نفر جان خود را از دست دادند. اعتراض‌های اخیر در شهر کازورن در استان فارس هم سه کشته به جا گذاشت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates