07.06.2018

سیستم کامپیوتر فرودگاه تبریز هک شد


رادیوفردا: فرودگاه تبریز
دیدن نظرات
دو هفته پس از هک شدن سیستم کامپیوترهای فرودگاه مشهد، گزارش‌ها از ایران حاکی است که سیستم کامپیوتری فرودگاه شهر تبریز روز چهارشنبه، ۱۶ خردادماه، به دست گروه تپندگان هک شد.

گروه هکرهایی که خود را «تپندگان» می‌نامد روز چهارشنبه سیستم کامپیوتری فرودگاه مدنی شهر تبریز را هک کرده و پیام‌هایی در حمایت از اعتصاب‌ها در ایران بر مونیتورهای فرودگاه منتشر کردند.

بر اساس عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر از این اتفاق منتشر شده، پیام‌های این گروه هکر در حمایت از اعتراضات مردمی در ایران بر تابلوها و تلویزیون‌های تبلیغاتی این فرودگاه نقش بسته است.

در این پیام‌ها، دو هشتگ «اعتصاب سراسری» و «اعتصاب کامیون‌داران» آمده و نوشته شده است: «تا کی حکومت مطالبات مردم را برای بهبود وضعیت اقتصادی نادیده خواهد گرفت؟!»

گروه تپندگان چهارشنبه شب، «یک ساعت پس از» هک کردن سیستم کامپیوتری فرودگاه تبریز، ای‌میلی نیز به گروهی از روزنامه‌نگاران ایرانی داخل و خارج از کشور ارسال کرد.

این ای‌میل حاوی نامه‌ای به امضای «داود پروین» از مسئولان فرودگاه تبریز است که در آن آمده است: «متاسفانه گروه تپندگان بر سیستم‌های کامپیوتری فرودگاه مسلط شده‌اند.»

با این حال هنوز هیچ مقامی در ایران رسما این اتفاق را تایید نکرده است.

دو هفته پیش نیز گروه موسوم به تپندگان سیستم کامپیوتری فرودگاه شهدی هاشمی‌نژاد مشهد را هدف گرفت.

فرمانداری شهر مشهد روز جمعه، چهارم خردادماه، تأیید کرد که یک روز پیشتر وب‌سایت رسمی فرودگاه بین‌المللی این شهر به دست گروهی به نام «تپندگان» هک شده است.

محمدرحیم نوروزیان، فرماندار مشهد، ضمن تایید این خبر از تلاش برای «شناسایی هکرها» گفته بود، اما در دو هفته گذشته هیچ گزارشی در این باره منتشر نشده است.

همزمان با افزایش محبوبیت فضای مجازی و گوشی‌های هوشمند در ایران، بر حجم اخبار و گزارش‌ها از هک شدن گروه‌های مختلف، از مردم عادی تا گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی، نیز افزوده شده است.

در مردادماه ۹۵، کارشناسان امنیت فضای مجازی خبر دادند که هکرهای ایرانی به حساب کاربری چندین نفر و شماره تلفن و هویت کاربری میلیون‌ها ایرانی در پیام‌رسان تلگرام دسترسی پیدا کرده‌اند.

بر اساس گزارش ها در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر، رادیوفردا/ ف. دو.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates