29.04.2013

نخست وزير سوريه از انفجار يک بمب جان سالم به در برد

رادیوفردا:
تلويزيون دولتی سوريه و شبکه المنار حزب‌الله لبنان گزارش دادند که وائل الحلقی، نخست‌وزير سوريه، روز دوشنبه، نهم ارديبهشت، از انفجار يک بمب در مرکز دمشق جان سالم به در برد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، اين تلويزيون در گزارشی گفت که «انفجار تروريستی در محله المعز تلاشی برای هدف قرار دادن کاروان نخست وزير بود. حال دکتر وائل الحلقی خوب است و کسی صدمه‌ای نديده است.»

گزارش های اوليه نیز حاکی از اين بود که اين انفجار در محله المعز رخ داده است که بسياری از دستگاه‌های دولتی و نظامی سوريه آنجا قرار دارد و مقام‌های اين کشور نيز در اين محله زندگی می‌کنند.

در عکسی که مخالفان منتشر کرده‌اند دود غليظی از محل انفجار به هوا بلند شده است.

«ناظران حقوق بشر در سوريه» که مقر آن در بريتانيا است و می گوید دارای منابع خبری در خاک سوريه است، گفته که گزارش‌های اوليه حاکی است که يکی از محافظان نخست وزير در اين حادثه کشته شده است.

بر اساس گزارش اين ناظران، راننده و محافظ ديگر نخست وزير به شدت مجروح شده‌اند.

وائل الحلقی در اوت سال ۲۰۱۲ و پس از پناهنده شدن رياض حجاب، نخست وزير پيشين به مخالفان بشار اسد، به اين مقام منصوب شد.

اين نخستين بار نيست که يک مقام بلندپايه سوری هدف چنين حملاتی قرار می‎‌گيرد. روز ۱۸ ژوئيه، در جریان انفجاری در يک ساختمان امنيتی در دمشق، وزير دفاع و معاون وی که داماد بشار اسد، رييس جمهوری سوريه، بود جان خود را از دست دادند. اين انفجار همچنين باعث زخمی شدن وزير کشور سوريه شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates