29.04.2013

حسن فیروزآبادی٬ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: حیات سیاسی روسای جمهور به رای مردم نیست

دیگربان: حسن فیروزآبادی٬ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفته است: «اشتباهی که برخی از رئیس‌جمهور‌ها کرده‌اند، این است که فکر کردند حالا که مثلا ۲۰ میلیون نفر به آن‌ها رای داده‌اند، حیات سیاسی‌شان بر پایه آن است.»

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای فیروز‌آبادی روز دوشنبه (نهم اردیبهشت) گفته «رئیس‌جمهور، رئیس قوه مجریه است نه رییس حرف و سخنرانی. رئیس‌جمهور کار رهبری ندارد بلکه کار اجرایی دارد.»

وی افزوده «ما نمی‌گوییم رئیس‌جمهور بله قربان‌ گو باشد. او باید ولایت و نظام را قبول داشته باشد و ریل را کج و سیم ترمز را قطع نکند. رئیس‌جمهور بایستی هماهنگ با نظام ولایی حرکت کند.»

این مقام نظامی همچنین تاکید کرده که «رئیس‌جمهور نباید حاشیه‌ساز و خودخواه باشد و کاندیداهای ریاست جمهوری قول‌ها و شعارهایی را بدهند که در راستای ایفای نقش رئیس‌جمهوری باشد.»

این اظهارات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کنایه معناداری به محمود احمدی‌نژاد٬ رئیس دولت‌های نهم و دهم است که هشت سال پیش با حمایت علی خامنه‌ای و نظامیان در ایران به قدرت رسید.

رابطه نظامیان با احمدی‌نژاد در پی اوج گرفتن اختلافات وی با رهبر جمهوری اسلامی از دو سال پیش به این سو تیره شده است٬ به طوری که طرفین طی این مدت حملات تندی به یکدیگر کرده‌اند.

نظامیان به دستور علی خامنه‌ای مجبور هستند احمدی‌نژاد را تا پایان دولت دهم تحمل کنند و به نظر می‌رسد پس از پایان دولت٬ با نزدیکان وی به شدت برخورد خواهد شد.

حسن فیروز‌آبادی پیش‌تر از احمدی‌نژاد خواسته بود به اظهارات و تهدید‌های جنجال برانگیز خود در سفر‌های استانی پایان داده و جو کشور را ناآرام نکند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates