04.07.2018

فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار قوه قضاییه


دیگیاتو: «حجت‌الاسلام محمد مصدق»، معاون اول دادستان کل کشور خبر داده است که فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام در دستور کار قرار گرفته است.

اما علت اینکه تنها شبکه اجتماعی مسدود نشده‌ی پرطرفدار در ایران در حال مسدود شدن است چیست؟ آنطور که «فارس» نقل می‌کند، معاول اول دادستان کل کشور عنوان کرده که برخی افراد تحت عنوان سلبریتی در فضای مجازی به بهانه کمک به افراد بی‌بضاعت، پول جمع آوری می‌کنند که همین موضوع باعث کلاه‌برداری‌های بسیاری شده و دادستانی کل کشور نیز به عنوان مدعی العموم به این مسئله ورود کرده است.

معاون اول دادستان کل کشور عقیده دارد که این مسائل باعث بی اعتمادی به نهادهای متولی امر کمک‌رسانی به مردم شده: «ما باید با عملکرد خودمان دست این افراد را قطع و اعتماد را به جامعه بازگردانیم.»

مصدق گفت: «در همین راستا فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار قرار گرفته و آقای خرم‌آبادی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور به صورت جدی پیگیر این موضوع شده و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.»

بعد از اضافه شدن تماس تصویری و قابلیت IGTV، گمانه زنی‌هایی در خصوص فیلترینگ اینستاگرام یا دست‌کم مسدود شدن این دو قابلیت شده بود. «حسین فلاح جوشقانی»، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز درباره احتمال فیلترینگ اینستاگرام به دیجیاتو گفته بود که این سازمان هیچ برنامه‌ای مبنی بر فیلتر کردن این شبکه اجتماعی یا بخشی از آن ندارد. با این حال مانند سابق، شاهد ورود قوه قضاییه به مسئله فیلترینگ آخرین شبکه اجتماعی باقی مانده در ایران هستیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates