04.07.2018

پدرت را در می‌آورم! وقتی آقازاده وزیر اطلاعات خبرنگار را تهدید میکند

دیدگاه نو: هادی سامع، خبرنگار پارلمانی تابناک – یک گزارش ساده درباره کتابخوان نبودن نماینده‌های مجلس نوشتم و حالا یک ماه است هر وقت به مجلس می‌روم یکی از نماینده‌ها جلویم را می‌گیرد و تهدید می‌کند. یکی می‌خواهد «پدرم را در بیاورد» یکی هم می‌خواهد «ممنوع الورودم کند» دیگری می‌خواهد مرا «بدهد دست آدمهایش» و آن یکی قهر کرده. با این نماینده‌ها فکر نمی‌کنم به جایی برسیم. محسن علوی آقازاده وزیر اطلاعات (محمود علوی) که الان نماینده مردم لامرد هستند امروز در مجلس مرا تهدید کرد که پدر من را در خواهد آورد. گفتم چه شده گفت «چرا فلان گزارش و فلان حرفی که من زدم را منتشر کردی.» گفتم برادر من خودت این حرف‌ها را زدی. گفت: «پدرت را در می‌آورم حالا ببین چیکارت می‌کنم!»

حسینعلی حاجی دلیگانی: کتاب خیلی خریداری می کنم، آخرین آن را هم چند روز پیش خریدم، ولی قیمت آن را نمی دانم، الان هم عجله دارم و به بقیه سوالات نمی خواهم جواب بدهم.
محمد رضا نجفی نماینده مردم تهران: هر آدم زنده ای باید کتاب بخواند، من هم گاهی می خوانم. الان هم یک کتاب هست که در حال مطالعه آن هستم و درباره اقتصاد است اما اسم آن را نمی دانم، به قیمت آن هم توجهی نکردم. خیلی وقت است که سینما نرفته ام، از قیمت بلیت سینما هم خبر ندارم، تئاتر هم نمی روم و از قیمت های بلیت ان هم خبر ندارم.
محسن علوی: آخرین سال دانشگاه آخرین کتاب را خوانده ام، خیلی وقت کتاب ندارم اما قرآن می خوانم و از قیمت ها هم خبر ندارم. البته قیمت ها متفاوت است و جنس خوب و بد هم دارد. سینما هم اصلا نمی روم و قیمت بلیت آن را نمی دانم، تئاتر هم اصلا نمی روم، نماینده ها اصلا وقت ندارند و نمی توانند این کار ها را بکنند مگر اینکه یک کسی آنها را میهمان کند و سینما ببرد در غیر این صورت کسی سینما نمی رود.
عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد: آخرین کتاب مجموعه مدونی از فرمایشات حضرت امام و نامه های مهمی که امام به مسئولان داشتند بود، اسم کتاب را هم فراموش کرده ام، به قیمت آن هم توجه نکردم. آخرین بار فیلم ویلایی ها را دیده، قیمت بلیت آن را نمی دانم و تئاتر هم اگر فرصت شود می روم از قیمت و اوضاع سالن ها هم اطلاعی ندارم.
جواد کاظم نسب (الباجی): از زمانی که مجلس آمده است کتاب نخوانده است و آخرین کتابی هم که خوانده نهج البلاغه بوده است. سینما و تئاتر نمی روم، مگر اینکه مراسمی باشد و از جایی دعوت شده باشم.
شهروز برزگر: خیلی کم و قیمت آن را هم نمی دانم، اما یک کتابی که چند سال پیش به زبان انگلیسی نوشته شده بود که درباره سلماس بود را مطالعه می کردم که حدود ۸۷ هزار تومان خریده بودم. اسم کتاب را متأسفانه به یاد نمی آورم. سینما هم تا امروز که ۴۲ سال دارم نرفته ام، تئاتر هم اگر جایی دعوت کنند می روم.
محسن کوهکن: به دلیل مشغله زیاد کاری خیلی کتاب نمی توانم بخوانم، سینما و تئاتر هم نمی روم و از قیمت بلیت های آنها اطلاعاتی ندارم.
دهقانی فیروز آبادی گفت، برخی اوقات کتاب می خواند، آخرین کتاب هم که خوانده بود به اسم ۱۲ ثانیه بود، اما قیمت آن را نمی دانست، گاهی هم که وقت کند، با همراه خانواده سینما می رود، اما قیمت بلیت سینما را نمی دانست، درباره تئاتر هم گفت: تئاتر هم چند بار رفته ام.
هادی شوشتری اما برعکس سایر نماینده های مجلس کتاب خوان حرفه ای بود. وی در این باره گفت، حدود ۸ هزار جلد کتاب در کتابخانه خود دارد، آخرین کتابی هم که خواندم به اسم فرستاده بود، سینما و تئاتر هم کم و بیش می روم.
محمدجواد فتحی، نماینده مرم تهران هم از جمله نماینده های کتاب خوان مجلس بود، این نماینده مجلس گفت حدود ۵ هزار جلد کتاب دارد و آخرین کتاب هم که خوانده است به اسم شبهه خاطرات دکتر علی بهزادی بود و سه جلدی هم بود، قیمت هم چون دست دوم تهیه کرده بود حدود ۱۳۰ هزار تومان خریداری کرده، اما سینما و تئاتر خیلی نمی رود و آخرین باری که تئاتر رفته، قیمت آن حدود ۲۵ هزار تومان بوده است.

اینها تنها بخشی از نمایندگان مجلسی هستند که حاضر شدند، به این پرسش ها پاسخ دهند و بسیاری از این نماینده ها راضی به مصاحبه هم نشدند و بسیاری از نماینده ها از جمله یک تن از اعضای هیأت رئیسه و چند تن از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بعد از مصاحبه اعلام کردند که مصاحبه شان منتشر نشود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates