16.07.2018

ابوالفضل میرعلی مدیرعامل ثامن‌الحجج بازداشت شد

رادیوزمانه: خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران گزارش کرد: مدیرعامل موسسه ثامن الحجج دستگیر شده است. پیشتر محسن افتخاری رئیس دادگاه کیفری تهران گفته بود که یکی از سه متهم اصلی این پرونده از ایران فرار کرده است.

ابوالفضل میرعلی مدیرعامل ثامن الحجج

ابوالفضل میرعلی داماد امام جمعه پیشین سبزوار سال گذشته پس از شدت گرفتن اعتراض سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری بازداشت و پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شد. علاوه بر او دو عضو دیگر هیئت مدیره موسسه ثامن‌الحجج بازداشت شدند. یکی از این متهمان اما پس از آزادی به قید وثیقه ایران را ترک کرده است.

مجموع بدهی و تخلف مالی پرونده ثامن‌الحجج از زبان مسئولان قضایی ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

احمد توکلی نماینده پیشین مجلس چندی قبل گفته بود که بخشی از فساد مالی این موسسه در ارتباط با «مسئولان حکومتی» است. در صورتی که مسئولان بانک مرکزی اقدام لازم را انجام ندهند، «اسامی افرادی که در این زمینه به جهت منافعی کوتاهی کردند را افشاء خواهد کرد».

توکلی بدون بیان جزئیات بیشتر گفت که «برخی از افراد صاحب نام در قالب این موسسه سپرده‌های بانکی سنگین گرفتند اما اقساط خود را پرداخت نمی‌کنند».

به گفته او رئیس این موسسه نیز در حال حاضر «اموال سپرده‌گذاران را به دیگران منتقل و به اسم افراد و شرکت‌های دیگر حیف و میل می‌کند.»

دبیر کل بانک مرکزی ایران هم گفته بود «ثامن الحجج یک سری سپرده‌ها را از افراد خاص گرفته بود و نرخ‌های سود ۵۷ درصد، ۵۴ درصد، ۵۲ درصد و ۴۶ درصد به حساب آنها واریز می‌کرد.»

اسفند ۱۳۹۴، ۱۳ نماینده مجلس در نامه‌ای مدعی شدند که مدیرعامل این موسسه به ستاد انتخاباتی روحانی کمک مالی کرده است. اکبر ترکان اما این ادعا را «کذب» خواند. یک مقام مسئول در بانک مرکزی هم که نامش فاش نشد، گفته که مسئولان ثامن الحجج خود را «متصل به نهادهای بالا و بیت رهبری» دانسته و مدعی بودند که «کسی توان لغو مجوز این موسسه را نخواهند داشت».

او گفته بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسئولان بانک مرکزی خواستار مسکوت گذاشتن این پرونده شده بودند.

چندی پیش دادستان تهران هم از شناسایی بخش زیادی از اموال میرعلی خبر داده بود که به صورت صوری به دیگران واگذار شده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates