20.08.2018

سند تازه: بهبهانی و کاشانی “پول گرفتند” تا دولت مصدق را سرنگون کنند

بی‌بی‌سی: دیروز و در شصت و پنجمین سالگرد واقعیه ای که به کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ علیه دولت دکتر محمد مصدق مشهور است، محمد جواد ظریف در توییتی، دولت امریکا را بابت طرح ریزی و همراهی با این کودتا در ایران سخت مورد انتقاد قرار داد و دستگاه دیپلماسی خارجی ایالات متحده را به طرح ریزی برای یک به گفته او کودتای دیگر، متهم کرد.

آقای ظریف در این پیام خود در توییتر نوشته است : “۶۵ سال قبل در چنین روزی، آمریکا دولت منتخب مردمی مرحوم دکتر مصدق را سرنگون نموده، رژیم خودکامه را دوباره حاکم کرد و برای ۲۵ سال بعد مردم ایران را تحت استیلای خویش قرار داد. اکنون نیز «گروه اقدام» آن کشور از طریق فشار، دروغ پردازی و عوامفریبی آرزوی تکرار همان سناریو را در سر می پروراند. دوباره هرگز!

درست همزمان با همین توییت، دوسند تاریخی در فضای مجازی دست به دست می شد. یکی از این سندها برای نخستین بار بیرون آمده و پرده از یک راز برداشته است: جزییات دریافت کمک های مالی توسط روحانیون از جمله آیت‌الله بهبهانی و کاشانی از “کودتاگران” برای سرنگونی دکتر محمد مصدق. مبلغ دریافتی توسط این دو روحانی شیعه چهار برابر مبلغی است که گروه شعبان جعفری دریافت کرده بوده است تا با هواداران محمد مصدق بجنگد.

در برنامه چشم انداز بامدادی بی بی سی در روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، نخست جزییات این سند تازه که کامبیز فتاحی، خبرنگار بی بی سی در واشنگتن آن را در جریان تحقیقش کشف و منتشر کرده می شنویم و سپس شرح ماجرا را از اردشیر زاهدی خواهیم شنید. علی همدانی میزبان این برنامه است.

چشم‌انداز بامدادی رادیو بی‌بی‌سی از ساعت ۷ تا ۹ بامداد هر روز بر روی این امواج و فرکانس‌های رادیویی و ماهواره‌ای پخش می‌شود.

برای شنیدن سایر مطالب رادیوی بی بی سی، به صفحه رادیو مراجعه کنید یا برنامه‌های ما را بر روی ساوند کلاود بشنوید

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates