24.08.2018

درخواست عفو بین‌الملل برای آزادی فرهاد میثمی و لغو حجاب اجباری

رادیوفردا: سازمان عفو بین‌الملل ضمن درخواست برای آزادی فرهاد میثمی، فعال مدنی، اعلام کرد که قوانين و مقررات حجاب اجبارى در ایران بايد لغو شود.

این سازمان همچنین از اینکه این فعال مدنی به اتهام داشتن نشان سينه با پيام «من به حجاب اجباری اعتراض دارم» به «تهديد عليه امنيت ملى» متهم شده ابراز تاسف کرده است.

بر اساس اطلاعیه این سازمان، فرهاد میثمی به دلیل حمایت از اعتراضات زنان ايرانى عليه حجاب اجباری «مورد انواع اتهامات بى‌اساس امنيتى» قرار گرفته است.

فرهاد میثمی، فعال مدنی و پزشک ۴۸ ساله، روز نهم مرداد بازداشت شد و به گفته مادرش در اعتراض به بازداشت و «اتهامات ناعادلانه» از آن زمان در اعتصاب غذا به سر می‌برد و به بهداری منتقل شده است.

صدیقه پیش نماز، مادر آقای میثمی، در مصاحبه با رادیو فردا گفته بود که دلیل بازداشت پسرش داشتن تعدادی نشان سینه بوده که روی آنها نوشته شده بود «من به حجاب اجباری اعتراض دارم».

آقای میثمی در سال‌های اخیر در برخی تحصن‌ها و تجمعات اعتراضی در رابطه با حقوق زندانیان و حجاب اجباری شرکت کرده بود.

مادر فرهاد میثمی صبح دوشنبه ۲۲ مرداد ماه نامه‌ای را برای پیگیری «آزار و اذیت‌های مشکوک و پخش صدای کتک خوردن و اعتراف‌گیری فرزندش در تماس‌های شبانه به او» به شعبه هفتم دادسرای زندان اوین تحویل داده و خواستار پیگیری مسوولان شده است.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، پیش از این گفته بود که ماموران شب چهارشنبه ۱۷ مرداد دو بار با مادر فرهاد میثمی تماس تلفنی گرفته و «صدای کتک‌کاری و اعتراف‌گیری از فرزندش را پخش کرده‌اند».

مقامات قوه قضاییه و دیگر نهادهای امنیتی ایران به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده و دلیل بازداشت آقای میثمی را اعلام نکرده‌اند.

منبع: وب سایت عفو بین‌الملل، رسانه‌های اجتماعی و رادیو فردا؛ ا.م/س.ن

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates