29.08.2018

هشدار اسرائیل به ایران پس از توافق نظامی میان تهران و دمشق

رادیوفرانسه: پس از اعلام توافق جدید میان دولت سوریه با تهران، اسرائیل بار دیگر تهدید کرد که مراکز نظامی ایران در سوریه را هدف حمله قرار می‌دهد.

“يسرائيل كاتس”، وزیر اطلاعات اسرائیل روز چهارشنبه ۷ شهریور/ ٢٩ اوت به رادیو دولتی این کشور گفت: «توافق صورت‌گرفته میان بشار اسد و ایران یک آزمایش برای اسرائیل است: واکنش ما روشن و واضح است. ما به ایران اجازه نمی‌دهیم که از نظر نظامی در سوریه مستقر شود».
این عضو کابینه امنیتی اسرائیل که بنیامین نتانیاهو ریاست آن را بر عهده دارد، اضافه کرد: «ما با تمام توان خود علیه همه اهداف ایران که اسرائیل را تهدید‌ کنند، واکنش نشان می‌دهیم. اگر نیروی هوایی ارتش سوریه علیه ما اقدام کند، هزینه این اقدام خود را خواهد پرداخت».

این اظهارات وزیر اطلاعات اسرائیل در حالی است که وابسته نظامی ایران در دمشق، روز سه‌شنبه ‌‌٢٨ اوت اعلام کرد که به دنبال توافق صورت گرفته در سفر وزیر دفاع ایران به دمشق، مشاوران نظامی ایران در سوریه باقی خواهند ماند.

ایران هرگونه مداخله نظامی در سوریه را رد می‌کند و مدعی است که حضور نظامیان ایران در سوریه جنبه مشورتی دارد. این در حالی است که هر از چند گاهی اجساد نظامیان ایرانی که در جنگ سوریه کشته می‌شود، به ایران منتقل می‌شود.
ایران علاوه بر حمایت نظامی، از نظر سیاسی و به ویژه اقتصادی نیز رژیم بشار اسد را تقویت می‌کند.

اسرائیل که حکومت ایران را مهم‌ترین دشمن خود در جهان می‌داند، اعلام کرده که قصد ندارد در جنگ سوریه مداخله کند، اما اسرائیل تاکنون بارها اهدافی را در سوریه بمباران کرده است.

با این حال طی هفته‌های اخیر ارتش سوریه به مواضع شورشیان سوری در نزدیکی بلندی‌های جولان حمله کرد و مواضعی را در درعا و قنیطره به تصرف خود در آورد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates