06.05.2013

علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی: کسی نتوانسته و نخواهد توانست زمان انتخابات را به تعویق بیاندازد

دیگربان: علی خامنه‌ای در واکنش به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال برگزار نکردن انتخابات ریاست جمهوری از سوی دولت احمدی‌نژاد اعلام کرد: «کسی نتوانسته و نخواهد توانست زمان انتخابات را به تعویق بیاندازد.»

به گزارش خبرگزاری‌ها٬ آقای خامنه‌ای این مطلب را روز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت) طی سخنانی در جمع مسئولان بزگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرده است.

در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی از احتمال برگزار نکردن انتخابات از سوی احمدی‌نژاد در واکنش به رد صلاحیت احتمالی اسفندیار رحیم مشایی از سوی رسانه‌ها و فعالان سیاسی محافظه‌کار منتشر شده است.

این دسته از محافظه‌کاران همچنین گفته‌اند که رهبر جمهوری اسلامی در دوران محمد خاتمی نیز در مقابل خواست مجلس و دولت آن زمان برای تعویق برگزاری انتخابات مخالفت کرده بود.

مهمترین محور‌های این سخنرانی:

● خیلی‌ها در این سال‌ها خواستند انتخابات را کمرنگ‌کنند یا زمان آن را به تعویق بیاندازند اما تاکنون نتوانسته‌اند و بعد از این هم به توفیق الهی نخواهند توانست.

● دشمن تلاش می‌کند زحمت مردم را باطل کند همانند سال ۸۸ که کسانی را وادار کردند برخلاف قانون توقعاتی را مطرح کنند و براساس آن توقعات مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار دهند.

● اگر افرادی که سال ۸۸ آن خسارت را به کشور وارد کردند تسلیم قانون بودند آن هزینه‌ها ایجاد نمی‌شد. حتی از شورای نگهبان خواستیم زمان رسیدگی را تمدید کند و آراء به هر تعداد معقولی که بخواهند بازشماری شود اما منطقی و معقول نبودند و زیر بار نرفتند.

● جمهوری اسلامی قوی است و خرابکاری‌ها و مزاحمت‌ها آن را از پا نمی‌اندازد. نظام در طول این سال‌ها با انواع سیاست‌ها و سیاستمداران روبرو بوده و با وجود همه زاویه‌ها پیش رفته است.

● رئیس‌جمهور باید هم مردمی، هم کاری، هم مقاوم، هم ارزشی، هم با تدبیر، هم پایبند به قوانین و مقررات باشد و هم درد مردم را احساس کند و طبقات مختلف مردم را ببیند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates