30.09.2018

نماینده مجلس از کاهش۵۰ درصدی گردشگران خارجی در تهران خبر داد


دویچه‌وله: دبیر مجمع نمایندگان استان تهران گفت، تعداد گردشگران خارجی در تهران در مقایسه با سال پیش ۵۰ درصد کاهش یافته است. او کم شدن گردشگران خارجی را با توجه به کاهش ارزش پول ایران “عجیب” دانست.

تعداد گردشگران خارجی از ۶۲۶ هزار و ۱۹۵ نفر در سال گذشته به ۳۰۲ هزار و ۲۱۶ نفر کاهش پیدا کرده است.

محسن علیجانی، دبیر مجمع نمایندگان استان تهران به خبرگزاری “خانه ملت” گفته است که آمار کاهش۵۱ درصدی ورود گردشگران به تهران همزمان با کاهش ارزش پولی کشور “عجیب” است و جای سئوال دارد. این نماینده مجلس درخواست کرد که این موضوع ریشه‌یابی شود.

علیجانی در بخشی از صحبت‌های خود  تاکید کرد که در برخی استان‌های کشور افرادی با عنوان گردشگر به صورت عمده از کشور کالا خارج می‌کنند.

او افزود: «این موضوع به این دلیل عجیب به نظر می‌رسد که در بسیاری از استان‌ها نگرانی وجود دارد که به علت همین مسئله کاهش ارزش پولی کشور، برخی از همسایگان وارد کشور شوند و به بهانه گردشگری به صوت عمده از کشور کالا خارج کنند.»

این نماینده مجلس همچنین گفته است که کاهش ارزش پول ایران سبب شده که همسایگان برای اخذ خدمات درمانی و پزشکی بیشتر به ایران سفر کنند.

علیجانی در ادامه صحبت‌های خود به کاهش ۵۸ درصدی گردشگران داخلی در تهران هم اشاره کرده و از سازمان میراث فرهنگی خواسته است که با مجمع نمایندگان استان تهران نشستی تخصصی در این باره برگزار کند.

به گفته دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در حال حاضر با توجه به کاهش ارزش پول ایران و برقراری کامل امنیت در کشور و به ویژه در تهران دلیلی برای کاهش ورود گردشگر خارجی وجود ندارد و برای ریشه‌یابی آن باید بررسی کارشناسانه انجام بگیرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates