19.10.2018

گزارش رضا خندان از وضع مخاطره‌آمیز فرهاد میثمی در زندان اوین

دویچه‌وله: رضا خندان که خود و همسرش، نسرین ستوده در زندان به سر می‌برند، در نامه‌ای سرگشاده وضعیت فرهاد میثمی را “بیش از هر زمان دیگری” مخاطره‌آمیز توصیف کرده است. میثمی، کنشگر مدنی، در زندان اوین در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

رضا خندان، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، در نامه‌ای نسبت به وضعیت فرهاد میثمی ابراز نگرانی کرده است. فرهاد میثمی، پزشک و معلم ۴۸ ساله و کنشگر مدنی است که نهم مردادماه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او از دهم مرداد در اعتراض به بازداشت و اتهاماتی که به او تفهیم شده، دست به اعتصاب غذا زده است.

به نوشته رضا خندان، میثمی در یکی از اتاق‌های نزدیک به بهداری زندان اوین به صورت انفرادی و در شرایط وخیمی بسر می‌برد: «مسئولان زندان ظاهرا به دستور دادستانی و همکاری رئیس بهداری اوین، آنجا را که یک مرکز بهداشتی درمانی است و از نظر حرفه‌ای و اصول اخلاق پزشکی باید زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت کند، تبدیل به بازداشتگاه امنیتی کرده و از اتاق‌های آن به عنوان سلول انفرادی استفاده می‌کنند. هم‌اکنون فرهاد میثمی در یکی از اتاق‌های آنجا تحت تدابیر شدید امنیتی نگهداری می‌شود.»

رضا خندان که همسرش، نسرین ستوده، نیز در زندان به سر می‌برد، وضعیت فرهاد میثمی را “بیش از هر زمان دیگری” مخاطره‌آمیز ارزیابی کرده و نوشته که او «باید سریعا به بیمارستانی مطمئن در خارج از زندان اعزام و تحت درمان فوری قرار گیرد.»

میثمی به “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور با تحریک زنان به حضور خیابانی با سر لخت”، “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به حجاب به عنوان یکی از مقدسات ضروری اسلام” متهم شده است.

او در سال‌های اخیر در حمایت از حقوق زندانیان و علیه حجاب اجباری، به عنوان کنشگر مدنی در بسیاری از تحصن‌ها و تجمعات اعتراضی شرکت کرده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates