30.10.2018

واکنش فرمانده انتظامی تهران به فیلم برخورد گشت ارشاد سوهانک

دویچه‌وله: سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در باره انتشار فیلمی در فضای مجازی از برخورد ماموران گشت ارشاد با دختری در سوهانک واکنش نشان داد. او گفت که حضور ماموران پلیس در سوهانک به دلیل “درخواست مکرر مردم” است.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران، روز دوشنبه هفتم آبان (۲۹ اکتبر) در مقابل خبرنگاران در باره حضور ماموران پلیس در سوهانک گفت که این موضوع به دلیل “درخواست مکرر و فراوان” مردم منطقه و “ایجاد یک مرکز دانشگاهی” در این محل بوده است.

به گزارش سایت “مشرق” سردار رحیمی در باره انتشار فیلمی از برخورد ماموران گشت وزارت ارشاد با یک زن جوان در فضای مجازی گفت: «پلیس در مسیر برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، کوتاه نخواهد آمد.»

انتشار ویديویی در فضای مجازی و برخی وب‌سایت‌ها که در آن ماشین گشت ارشاد در دانشگاه آزاد سوهانک بدون توجه به دختری که مقابل خودرو ایستاده به حرکت خود ادامه می‌دهد، بحث‌های زیادی را برانگیخته و انتقادات زیادی را در پی داشته است.

روز شنبه پنجم آبان (۲۷ اکتبر) تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد سوهانک در اعتراض به حضور ماموران گشت ارشاد در اطراف این دانشگاه تجمع کردند. در فیلمی که از این تجمع منتشر شده یکی از دختران دانشجو در مقابل خودروی گشت ایستاده و این خودرو بدون توجه به او به حرکت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش سایت “رویداد ۲۴” یکی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص این فیلم و اعتراض به حضور گشت ارشاد در دانشگاه سوهانک گفت: «اعتراضی در این زمینه نبوده و همانطور که در فیلم مشخص است، فقط یک نفر در آنجا حضور دارد و معلوم نیست ماجرا چیست.»

“حرمت دانشگاه و دانشجو نباید خدشه‌دار شود”

محمدرضا عارف، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نیز از رفتار ماموران گشت ارشاد با یکی از دختران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی انتقاد کرد. او گفت که نباید “بهانه‌های واهی” باعث شود که حرمت دانشگاه و دانشجو خدشه‌دار گردد.

نماینده مردم تهران در توئیتر خود نوشته است: «حرمت دانشگاه و دانشجو نباید به بهانه‌های واهی مورد خدشه قرار بگیرد. هنوز تبعات شکسته‌ شدن قداست دانشگاه در دهه‌های گذشته از یادها نرفته است. نیروی انتظامی تحت عنوان گشت ارشاد یا هر عنوان دیگری حق برخورد با دانشجویان در حریم دانشگاه را ندارد.»

اما یکی از دانشجویان این دانشگاه در خصوص این اتفاق به سایت “عصر ایران” گفته است: «حدوداً ساعت ۱۱، ۱۲ بود که وقتی تعدادی از دانشجوها می‌خواستند از دانشگاه بیرون بروند، گشت ارشاد به چندتن به‌خاطر پوشش تذکر می‌دهد و این کار باعث درگیری لفظی میان گشت ارشاد و دانشجوها می‌شود. ماموران هم دانشجوها رو تهدید به بازداشت می‌کنند و این حرف باعث عصبانی‌شدن دانشجوها می‌شود. در این گیر و دار یکی از ماموران، یکی از دانشجوهای دختر رو به سمت ماشین هدایت می‌کند که با اعتراض بقیه همراه می‌شود.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates