08.11.2018

ادامه واکنش مقامات ایرانی به فهرست تازه تحریم‌های آمریکا

دویچه‌وله: سفیر ایران در لندن می‌گوید سه اشتباه در لیست تحریم‌های آمریکا وجود دارد. یک نماینده مجلس اظهار داشته که “همه افراد فعال در دور زدن تحریم‌های قبلی در لیست تحریم‌های تازه قرار دارند”.

در ادامه واکنش مقامات ایرانی به فهرست تحریم‌های آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در صفحه توئیتر خود نوشته است که ناوگان بوئینگ ۷۴۷ ایران که در فهرست تحریم‌های آمریکا گنجانده شده “مدت‌هاست به علت فرسودگی پرواز نمی‌کند”.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن همچنین می‌افزاید که اسامی کشتی سانچی و یک بانک تعطیل شده نیز دو اشتباه دیگر این فهرست هستند که نشانه “اشتیاق زیاد آمریکا به طولانی کردن فهرست” است. او همچنین مدعی شده با “روش‌های نوین ایران”، آمریکا “امکان رهگیری دقیق صادرات ایران را ندارد”.

سخنان سفیر جمهوری اسلامی درباره “عدم امکان رهگیری دقیق صادرات ایران” از سوی آمریکا در حالی است که احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به فهرست جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «لیست اسامی جدید تحریمی آمریکا منتشر شد. تقریبا همه افراد و مجموعه‌های فعال در دور زدن تحریم‌های قبلی در آن دیده می‌شود. سئوال این است این اطلاعات از کجا به دست دشمن رسیده است؟ سازمان‌های امنیتی بررسی نمایند.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در واکنش به اظهارات اخیر نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، جلال میرزایی نماینده ایلام گفته است: «این نماینده از کجا توانسته در این فرصت کوتاه لیست را تطبیق دهد و از کجا مطمئن است این لیست همان کسانی هستند که دور قبل تحریم‌ها را دور زده‌اند.» نماینده ایلام همچنین گفته سخنان اخیر نماینده قم “تفرقه افکنانه است و هیچ کمکی به مقابله با تحریم ها نمی‌کند”.

در فهرست تازه تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه ایران که ۱۴ آبان (۵ نوامبر) آغاز شده است، بیش از ۴۰۰ شخص، شرکت حمل و نقل دریایی و نفت‌کش به فهرست قبلی تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

حدود ۶۰ فروند هواپیمای مسافربری و نام ۵۰ بانک ایرانی نیز در این فهرست آمده است. همچنین حدود ۲۵۰ نفر به فهرست افرادی که دارایی‌های‌شان در آمریکا توقیف می‌شود اضافه شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates