18.11.2018

راهپیمایی اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز

رادیوفردا:
کارگران معترض نیشکر ‫هفت‌تپه، گروهی از مردم شوش و کارگران گروه ملی فولاد اهواز روز شنبه در مقابل نهادهای دولتی استان خوزستان تجمع و راهپیمایی کردند.

بر اساس گزارش‌ها، در سیزدهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر ‫هفت‌تپه،‏ کارگران معترض همراه با خانواده‌های خود و شماری از شهروندان در شوش راهپیمایی و در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.

از سویی گزارش‌هایی نیز درباره «استقرار نیروی ضد شورش» در این واحد کشاورزی و صنعتی شهرستان شوش و پاسگاه نیروی انتظامی هفت تپه منتشر شده که این امر اتحادیه آزاد کارگران ایران را واداشت که در مورد احتمال سرکوب اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه هشدار بدهد.

با این حال غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، گفت که «هیچ گونه درگیری میان کارگران و نیروهای امنیتی شکل نگرفته و فردی بازداشت نشده است».

آقای شریعتی اعلام کرد که این کارخانه «بلاتکلیف» است و کارگران سه ماه حقوق طلب دارند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه به آنچه «مشکلات بی‌پایان» این شرکت نامیدند، اعتراض داشته و همچنین خواستار پرداخت دستمزد معوقه خود شده‌اند.

پیشتر گزارش‌هایی در مورد متواری و یا زندانی شدن کارفرمای خصوصی شرکت نیشکر هفت‌تپه منتشر شده بود.

با این حال جعفر سبحانی، مشاور سازمان خصوصی‌سازی، گفت که بحث واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه به فرد جدید «فعلاً مطرح نیست».

همزمان با ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در شوش، کارگران گروه ملی فولاد اهواز نیز در هشتمین روز اعتصاب خود در مقابل فرمانداری اهواز و استانداری و دادگستری خوزستان تجمع کردند.

کارگران معترض همچنین در شهر اهواز دست به راهپیمایی زدند. «نیشکر هفت‌تپه، ما هستیم ما هستیم، کنار هم می‌ایستیم» و «خاشقچی رو رها کن، فکری به حال ما کن» از جمله شعارهای این کارگران معترض بود.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران بارها در پی تحقق نیافتن وعده‌های مسئولان در پرداخت معوقات مزدی‌شان اعتصاب و در مقابل نهادهای مختلف دولتی همانند استانداری استان خوزستان تجمع کرده‌اند.

«پرداخت چهار ماه حقوق معوق»، «ازسرگیری تولید و تامین مواد اولیه»، «برقراری بیمه‌های تامین اجتماعی و تکمیلی» و «توجه به وضعیت معیشتی کارگران» از جمله خواسته‌های کارگران این مجتمع است.

برخی از کارگران این مجتمع در ماه‌های گذشته به دلیل شرکت در اعتراض‌های صنفی بازداشت شده‌اند.

با استفاده از گزارش‌ کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران، خبرگزاری‌های ایسنا، ایرنا، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا؛ ا.م /س.ن

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates