29.11.2018

اسماعیل بخشی، نماینده بازداشتی کارگران هفت تپه درنتیجه ‘شکنجه’ به بیمارستان منتقل شد

بی‌بی‌سی: گزارش‌ها از ایران حاکی است که اسماعیل بخشی، نماینده بازداشتی کارگران هفت تپه به بیمارستان منتقل شده و برخی منابع انتقال او به بیمارستان را عوارض ناشی از شکنجه عنوان کرده‌اند.

براساس این گزارش به نقل از فعالان کارگری آقای بخشی از ناحیه “سر و صورت مورد ضربات متعددی قرار گرفته به طوری که صورت او کبود و متورم بوده است. همچنین او دچار خونریزی معده بوده است.”

به گفته فعالان کارگری مشخص نیست که در حال حاضر آقای بخشی همچنان در بیمارستان است یا به بازداشتگاه منتقل شده است. اما قرار بازداشت این فعال کارگری مجدد تمدید شده است.

نزدیک به دو هفته است که آقای بخشی در بازداشت به سر می‌برد. وکیل کارگران هفت‌تپه پیشتر گفته بود که از وضعیت این کارگر زندانی اطلاعی ندارد.

در اعتراض‌های اخیر کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه شماری از معترضان بازداشت شدند که بیشتر آنها آزاد شده‌اند اما آقای بخشی و یک فعال زن همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار ایران، به خبرگزاری ایلنا گفته است “بحث ادامه‌ بازداشت کارگری که آزاد نشده، امنیتی‌ است و وزارت کار نمی‌تواند ورود کرده و کاری برایش صورت دهد.”

آقای یاوری در این باره توضیح بیشتری نداده و تنها به گفتن این که ماموران امنیتی در این باره تحقیق خواهند کرد بسنده کرده است.

کارگران هفت‌تپه به نگرفتن چندین ماه حقوق معترض هستند. آنها همچنین خواهان آن هستند تا مالکیت شرکت از بخش خصوصی به بخش دولتی برگردد و مدیریت شرکت به صورت شورایی و جمعی صورت گیرد.

شرکت هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ با پیش‌پرداخت ۶ میلیارد تومان به دو شرکت خصوصی واگذار شد. کارگران این شرکت می‌گویند مشکلات آنها پس از خصوصی‌سازی شدت گرفته است.

این شرکت یکی از بزرگترین کارخانه‌های صنعتی استان خوزستان به شمار می‌رفت و تا دهه ۹۰ از موسسات تولیدی زیرمجموعه دولت بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates