30.11.2018

دو هکر ایرانی ساکن ایران به اخاذی میلیون‌ها دلار در آمریکا متهم شدند

رادیوفرانسه: وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه ٧ آذر/ ٢٨ نوامبر، دو ایرانی به نام‌های “محمدمهدی شاه‌ منصوری” ٢٧ ساله و “فرامرز شاهسوندی” ٣٧ ساله را به حمله سایبری به ٢٠٠ شهر و مؤسسه آمریکا و بیش از ۶ میلیون دلار اخاذی متهم کرد.

این ٢ ایرانی، متهم شده‌اند که از ایران سیستم‌های انفورماتیک مراکز دولتی و خصوصی با بدافزاری به نام “سام سام” مورد حمله قرار داده‌اند و بیت‌کوین‌هایی (یک نوع پول دیجیتال) را به دست آورده‌اند.
این دو ایرانی که در ایران زندگی می‌کنند، همچنین متهم شده‌اند که قصد فلج کردن مراکزی در شهرهای “آتلانتا”، “نیوآرک”، بندر “سان دیگو”، اداره حمل و نقل “کلورادو”، ۶ بیمارستان و مراکز درمانی آمریکا و دانشگاه شهر “کلگری” کانادا را داشته‌اند.
دادستان نیوجرسی شاکی اصلی پرونده است و علی‌رغم حضور این دو هکر در ایران، علیه آنها اعلام جرم کرده است.

“راد روزنستاین” قائم‌مقام وزیر دادگستری آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای نوشت که «متهمان می‌دانستند که هک کردن رایانه‌ها، مشکلات بسیاری را برای قربانیان بی‌گناه به همراه دارد».
بر اساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا، “شاه‌ منصوری” و “شاهسوندی”، اولین بار بدافزار خود را در دسامبر ٢٠۱۵ به اجرا گذاشتند و بعد در ژوئن و اکتبر ٢٠۱٧ نسخه‌های پیشترفته‌تری از این بدافزار را اجرا کردند.

به عنوان نمونه، بر اثر حملات این دو ایرانی، سیستم‌های انفورماتیک شهر “آتلانتا” که دارای نیم میلیون جمعیت است، در ماه مارس گذشته به مدت ۶ روز از کار افتاده بود و بسیاری از مردم این شهر نتوانسته بودند که پرداخت‌های اینترنتی خود را انجام دهند.

برای شناسایی این دو هکر، “اف بی آی”، “آژانس جرایم ملی، پلیس یورکشایر غربی” در انگلیس همراه با “سرویس پلیس کالگاری” و “پلیس سلطنتی کانادا”، با یکدیگر همکاری امنیتی کرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates