05.12.2018

تجمع حمایت از کارگران در چند دانشگاه، حمله نیروهای بسیج دانشجویی به تجمع امیرکبیر

رادیو فردا: براساس گزارش‌ها گروهی از دانشجویان برخی از دانشگاه‌های ایران از جمله امیر کبیر، کرمانشاه، و نوشیروانی بابل در حمایت از تجمع‌های اخیر کارگران و معلمان و اعتراض به مشکلات اقتصادی تجمع کردند.

براساس فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تجمع دانشجویان دانشگاه امیر کبیر با حمله تعدادی از اعضای بسیج دانشجویی به خشونت کشیده شد.

به گزارش کانال‌ تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران صبح روز سه شنبه ۱۳ آذر ماه گروهی از دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در حمایت از کارگران معترض شرکت‌های فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه تجمع کردند.

این دانشجویان خواستار آزادی کارگران و معلمان زندانی از جمله اسماعیل بخشی و محمد حبیبی شده و شعارهایی چون «نصر من الله و فتح قریب مرگ بر این دولت مردم فریب» سر دادند.

«توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد»، «محمد حبیبی آزاد باید گردد» بخشی از شعارهایی است که در ویدئوهای منتشر شده، شنیده می‌شود.

در مقابل گروهی از اعضای بسیج دانشجویی به این تجمع حمله کردند و شعارهایی را علیه دانشجویان معترض و دولت حسن روحانی سر دادند.

در همین حال خبرگزاری دانشجو وابسته به بسیج دانشجویی، نوشت که «دانشجویان انقلابی مقابل این افراد ایستاده اند و اجازه خودنمایی» به آنان ندادند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز سه‌شنبه، ۱۳ آذرماه، به اعتصاب و اعتراض خود در اهواز ادامه دادند.

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه روز سه‌شنبه اعلام کرد که اسماعیل بخشی، نماینده کارگران این شرکت، و سپیده قلیان، فعال مدنی، «شدیداً مضروب و تحت فشارهای روحی و جسمی شدید بوده و هستند».

همچنین به گزارش کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان، روز سه شنبه گروهی از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با سردادن شعار«نان،کار آزادی، اداره شورایی» از اعتراضات کارگران هفت تپه حمایت کردند.

روز سه شنبه همچنین فیلم هایی از تجمع دانشجویان دانشگاه و نوشیروانی بابل منتشر شده است.

دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل خواستار آزادی فرهاد میثمی، اسماعیل بخشی و همچنین زندانیان سیاسی شدند.

«دانشگاه زنده است»،« سرکوب دانشجویان را متوقف کنید» و « دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد» از جمله شعارهای نوشته شده برای پلاکاردهای این دانشجویان است.

پیش از این نیز دانشجویان دانشگاه های تهران و هنر درحمایت از اعتراضات کارخانه نیشکر هفت‌تپه و کارخانه فولاد تجمع کرده بودند.

روز سه شنبه تجمع اعتراضی دانشجویان دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در اعتراض به حضور ماموران وزارت اطلاعات با همکاری حراست برای ایجاد «ترس و ارعاب» دانشجویان برگزار شد.

براساس این گزارش حراست این دانشکده یکی از دانشجویان فعال دانشگاه را احضار و یک مامور وزارت اطلاعات در دفتر حراست از این دانشجو «بازجویی و او را تهدید» کرده است.

در مهر ماه گزارش‌هایی درباره احضار تعدادی از دانشجویان به نهادهای امنیتی منتشر شده بود.

در همین حال به گزارش کانال تلگرامی شوراهای صنفی صبح روز سه شنبه عسل محمدی دانشجوی داروسازی دانشگاه آزاد و از فعالین مدنی، در خانه‌اش بازداشت شده است.

پیش از این و در آستانه روز دانشجو «مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران» با ارسال نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی از او دعوت کرده تا با حضور در این دانشگاه به سوالات دانشجویان درباره «عملکرد ۴۰ ساله» جمهوری اسلامی و نهادهای زیر نظر خود «توضیح» دهد.
با استفاده از کانال های تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران و شوراهای صنفی دانشجویان، خبرگزاری دانشجو، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا /ا.م / خ

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates