06.01.2019

صدها ایرانی با تمجید از رضا پهلوی، خواستار حمایت دولت ترامپ از مخالفان جمهوری اسلامی شدند

رادیوفردا: شماری از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در نامه‌ای سرگشاده به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ضمن تمجید از شاهزاده رضا پهلوی به عنوان «قابل اعتمادترین نماد ملی‌» برای «بازگرداندن نظم و قانونمندی و ثبات به ایران» خواستار آن شدند که با ایجاد یک صندوق مالی زیر نظر دولت آمریکا، از حرکت مخالفان جمهوری اسلامی حمایت شود.

در این نامه که به امضای صدها تن از ایرانیان مقیم داخل و خارج از کشور رسیده، تأکید شده است که «ایرانیان بارها و بارها رژیم دینیِ آپارتاید و غارتگر را غیرقانونی اعلام کرده و عشق و مهر خود را نسبت به دوستی با دیگر ملل آزاده جهان ابراز داشته‌اند».

امضاکنندگان نامه اما می‌گویند که مخالفان جمهوری اسلامی به دلیل «نبود یک سازمان مالی منسجم برای حمایت و تأمین مالی این حرکت» در مبارزه با حکومت جمهوری اسلامی موفق نبوده‌اند.

آنها می‌گویند «یک کمپین مؤثر و موفق در این مقیاس، به پشتیبانی مالی نیاز دارد تا ایرانیان در کنار قابل اعتمادترین نماد ملی ایران، با ایجاد یک صندوق مالی زیر نظر و حسابرسی دولت آمریکا و با ائتلافی سازمان یافته بر ضد رژیم آپارتاید و اشغالگر اسلامی مبارزه کنند».

امضاکنندگان از دونالد ترامپ و دولت آمریکا خواسته‌اند که به «واگذاری سرمایه‌های ایرانیان به صاحبان اصلی آن» یعنی ملت ایران مبادرت کنند و «ثروت‌های چپاول شده ملت ستمدیده ایران» توسط «جمهوری اشغالگر اسلامی» بلوکه شود «تا مردم ایران پس از بازپس‌گیری کشورشان، آن را صرف ساختن ایرانی آزاد و دموکرات و زیرساخت‌های ایران کنند».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مقام‌های دولت او بارها از اینکه «ثروت مردم ایران» صرف ماجراجویی‌های جمهوری اسلامی در دیگر نقاط جهان می‌شود، انتقاد کرده‌اند و حکومت جمهوری اسلامی را به «غارت ثروت ایرانیان» و «بدرفتاری با مردم ایران» متهم کرده‌اند.

در عین حال اخیراً شاهزاده رضا پهلوی هم در سخنانی در مؤسسه واشینگتن برای خاور نزدیک، خواستار آن شده بود که آمریکا و دولت‌های غربی اموال مقام‌های جمهوری اسلامی را به نفع اپوزیسیون و مخالفان این حکومت توقیف کنند.

«قابل اعتمادترین نماد ملی ایران»

در نامه سرگشاده صدها مخالف جمهوری اسلامی به دونالد ترامپ، از رضا پهلوی به عنوان «قابل اعتمادترین نماد ملی ایران» برای «بازگرداندن وضعیت سیاسی، اکولوژیکی، اقتصادی، قانونمندی و نظم و ثبات به ایران» یاد شده است.

امضاکنندگان یادآورده‌اند که از چندین سال پیش و به‌ویژه در اعتراض‌های سراسری دی ماه ۹۶ در ایران، این توصیف در دورافتاده‌ترین روستاها و نیز شهرهای بزرگ ایران شنیده شده و ایرانیان، مکرراً، پشتیبانی خود از را شاهزاده رضا پهلوی برای انجام انتخابات آزاد پس از سرنگونی رژیم اسلامی ابراز کرده‌اند.

امضاکنندگان اضافه کرده‌اند که ایرانیان، بر اساس قانون اساسی مشروطه، ایرانیان سوگند پادشاهی را محترم می‌دارند و «از طیف‌های پادشاهی‌خواه و جمهوری‌خواه، پیوسته با شاهزاده رضا پهلوی اعلام همبستگی کرده‌اند».

آنها شاهزاده رضا پهلوی را چهره‌ای توصیف کرده‌اند که «در ۳۹ سال گذشته ثابت کرده تنها هدفش آزادی بیش از ۸۰ میلیون ایرانی به گروگان گرفته شده و گذر بدون خشونت به دولتی دموکراتیک با انتخابات آزاد برای برقراری یک دولت سکولار دموکرات است».

آنها گفته‌اند که ایرانیان مایلند دست صلح و دوستی خود را به سوی جهانیان دراز کنند و «برای ایجاد ثبات در حساس‌ترین منطقه جهان، به تنها نماد ملی‌ خود شاهزاده رضا پهلوی اعتماد و اطمینان کامل دارند».

امضاکنندگان همچنین از دونالد ترامپ به عنوان «نخستین رهبر جهان» که در ۳۹ سال گذشته «شهامت آن را داشت با مردم ایران مستقیم گفت‌وگو کند و صدای آنها را از تاریک‌ترین زوایای رژیم استبدادی اسلامی که ایران را به اشغال خود درآورده بشنود» قدردانی کرده‌اند.

آنها با اشاره به تلاش مردم ایران برای «خیزش علیه رژیم اشغالگر و غارتگر دینی»، به مواردی چون «گستردگی تنگدستی و فقر بی‌حد، فساد، رشوه‌خواری، مصرف مواد مخدر و روانگرد، روسپیگری، شکنجه، اعدام در ملأ عام و بدون محاکمه منصفانه» اشاره کرده و خواست ایرانیان برای بازسازی کشور را مشابه ایده دونالد ترامپ ارزیابی کرده‌اند که گفته بود «آمریکا را دوباره خواهیم ساخت».

آنها در پایان یادآوری کرده‌اند که «ایرانیان مردمانی صلح‌جو و متمدن، با فرهنگ و تاریخی چندین هزار ساله هستند و باور دارند نور بر تاریکی پیروز است و ارزش‌های مشترک و انسان‌دوستانه ما با جهانِ آزاد است که بر جنگ و خشونت و ناامنی و آشوب چیره خواهد شد، و این تنها از راه تفاهم و همکاری ملت‌ها با یکدیگر به دست خواهد آمد».

نامه سرگشاده ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی به دونالد ترامپ، به امضای بیش از ۴۰۰ تن در داخل و خارج از ایران رسیده است که در میان آنها طیفی از فعالان سیاسی و مدنی، دانشجویان، استادان دانشگاه و فعالان حقوق بشر به چشم می‌خورند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates