11.05.2013

فضای امنیتی در اطراف دفتر محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی

رادیوفرانسه: بر اساس خبرهایی از ایران، فضای امنیتی در اطراف دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین دفتر محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران گزارش میشود. این تحولات در حالی رخ میدهد که امروز ،آخرین مهلت ثبت نام کاندیداها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

برخی از شاهدان عینی و سایت های نزدیک به گروه های اپوزیسیون ایران عنوان میکنند، مسیرهای دسترسی به ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام که دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن واقع است و همچنین مسیرهای منتهی به دفتر محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران با حضور ماموران نظامی و انتظامی، فضایی امنیتی به خود گرفته است.

براساس اخبار تایید نشده ای، 6 نفر از فعالان سیاسی اصلاح طلب در نزدیکی دفتر محمد خاتمی نیز بازداشت شده اند.
سایت کلمه از منابع خبری نزدیک به جریان اصلاحات در ایران، دقایقی پیش با انتشاری خبری «فوری» در این زمینه نوشت:« در ابتدای ورودی خیابان یاسر در میدان یاسر تهران که منتهی به دفتر وی می شود، نیروهای امنیتی مانع از حضور فعالان سیاسی شده و برخی را نیز با بازداشت به اماکنی همچون پایگاه یکم فرحزادی منتقل کرده اند. همچنین ماشین هایی که قصد تردد در این منطقه را دارند، کارت های ماشینشان گرفته شده و برخی ماشین هایی که قصد پارک کردن خودروی خود را دارند، پلاک های آنها کنده و مصادره شده و یا مجبور به ترک محل می شوند. همچنین چند دستگاه ون نیروی انتظامی در این منطقه مستقر شده اند.
در شعاع مناطق اطراف میدان یاسر، از مسیر میدان تجریش تا قیطریه و نیاوران نیز فضای امنیتی با حضور ون های نیروی انتظامی و گارد، فضای رعب و امنیتی حاکم است.
در حال حاضر سید محمد خاتمی در دفتر خود حاضر است، اما از حضور فعالانی که قصد ترغیب وی به ثبت نام در انتخابات را دارند، ممانعت می شود.»

با این حال محمدرضا تابش نماینده مجلس و از اقوام محمد خاتمی در گفتگویی با خبرگزاری ایلنا مدعی شده است، حضور نیروی انتظامی در اطراف دفتر محمد خاتمی عادی و برای حفظ امنیت است.

وی دراین زمینه گفته است:«اگر پلیس و نیروی انتظامی در آن منطقه حضور دارد برای رعایت نظم و امنیت آن منطقه و محدوده است.دفتر آقای خاتمی روال عادی کار خود را ادامه می‌دهد و ملاقات‌ها صورت می‌گیرد و نیروی انتظامی منعی برای انجام ملاقات‌ها قرار نداده است.

نیروی انتظامی کاری به دفتر آقای خاتمی ندارد و خبر محاصره دفتر ایشان تکذیب می‌شود.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates