06.01.2019

واکنش یک مقام نیروی دریایی آمریکا به اعزام احتمالی ناو ایران به اقیانوس اطلس

صدای آمریکا: یک مقام نظامی ایالات متحده می گوید که آمریکا انتظار دارد دیگر کشورها منطبق بر قوانین بین المللی در آب های آزاد رفتار کنند.

جریل دورسی، دستیار رئیس امور اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، در پاسخ به صدای آمریکا درباره خبر اعزام احتمالی ناو گروه جمهوری اسلامی در آب های اقیانوس اطلس، گفت: «نیروی دریایی ایالات متحده به حضور خود در تمامی نقاط جهان ادامه می دهد. این حضور در آبراه ها، عاملی بازدارنده برای هرگونه تخاصم است و همچنین بر ترویج صلح و ثبات منطقه ای موثر است.»

وی افزود: «این کار ما منطبق با قوانین و گمرک بین المللی است و انتظار داریم تمامی دیگر نهادهای مرتبط با دریانوردی هم با حفظ امنیت خود و به شکل حرفه ای و مطابق با قوانین بین المللی و گمرک، رفتار کنند.»

جیم فلیپس تحلیلگر بنیاد هریتیج روز جمعه در گفتگوی اختصاصی با صدای آمریکا به تلاش ایران برای اعزام ناوگروه به اقیانوس اطلس اشاره کرد و گفت به نظر می رسد جمهوری اسلامی بیشتر به دنبال نمایش است.

روز جمعه ۱۴ دی دریادار تورج حسنی مقدم، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد که به زودی یک ناو گروه ارتش جمهوری اسلامی وارد اقیانوس اطلس خواهد شد.

این دومین بار است که جمهوری اسلامی خبر از حضور ناوهای خود در اقیانوس اطلس می‌دهد.

پیش از این، یک مقام وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفته بود که نسبت به ادعای نزدیک شدن کشتی‌های ایران به مرزهای آبی آمریکا تردید دارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates