01.01.2013

در ارتباط با ۳۰۰ بدهکار بانکی: متن دو نامه دولت به قوه قضائیه منتشر شد

دیگربان: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت متن دو نامه دولت احمدی‌نژاد به قوه قضائیه به منظور برخورد با ۳۰۰ بدهکار بانکی که حدود «دو سال پیش» تسلیم مقام‌های قضایی شده را منتشر کرد.

متن این دو نامه یک روز پس از آنکه غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضائیه باردیگر اعلام کرد این قوه فهرست افراد مذکور را از دولت دریافت نکرده٬ منتشر شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه (۱۲دی) ایرنا٬ آقای احمدی‌نژاد ۲۷ آذر ۱۳۸۹ در نامه‌ای به صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه٬ فهرست «زمین‌خواران» و «بدهکاران بانکی» را اعلام کرده است.

احمدی‌نژاد در این نامه از لاریجانی خواسته دستور رسیدگی به پرونده این افراد در هر رده و مسئولیت، دولتی یا غیردولتی که هستند را صادر کند.

براساس این گزارش ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۰ نیز معاون نظارت و هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی معاون اول احمدی‌نژاد در نامه‌ای فهرست ۳۹۰ پرونده بدهکاران بانکی را به دادستان کل کشور ارائه کرده است.

در این نامه آمده که حجم مطالبات معوق این پرونده‌ها ۷۰ هزار میلیارد ریال و مربوط به ۱۲ بانک است.

محمود احمدی‌نژاد ۲۴ آذر ماه در استان خراسان رضوی اعلام کرده بود «۳۰۰ نفر در کشور ۶۰ درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته و پس نمی‌دهند.»

احمدی‌نژاد چندی بعد در یک گفتگو زنده تلویزیونی این مسئله را تکرار کرد که غلامحسین محسنی اژه‌ای در نامه‌ای از وی خواست فهرست این ۳۰۰ بدهکار بانکی را به قوه قضائیه ارائه کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates