09.01.2019

علی خامنه‌ای نسبت به حضور “خائنان” در حوزۀ علمیه قم هشدار داد

رادیوفرانسه: رهبر حکومت اسلامی ایران، آیت الله علی خامنه‌ای، در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیان حوزۀ علمیه قم از آنان خواست تا نگذارند “خائنان” نقش مرکزی شهر قم و حوزۀ علمیه را کم‌رنگ کنند.

علی خامنه‌ای هشدار داد که “انگیزه هایی وجود دارند که فضای قم را تغییر دهند” یا به گفتۀ وی “فضا و روحیه انقلابی قم را کم رنگ کنند.” رهبر حکومت اسلامی ایران سپس تأکید کرد که “از کید و مکر دشمن نباید غافل شد.” او گفت : “بزرگان و جوانان قم باید نگذارند دست های خائن، نقش کانونی قم را در انقلاب کم رنگ کنند.” علی خامنه‌ای از قم و حوزۀ علمیه آن به عنوان “سرچشمۀ اصلی” و “پشتوانۀ معنوی” حکومت اسلامی یاد کرد که به ادعای وی حرکتی جهانی است که تازه در آغاز راه خود به سر می‌برد. در ناآرامی های یک سال گذشته شهر قم یکی از کانون های مهم اعتراض علیه حکومت مذهبی ایران بود.

هفتۀ گذشته، رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، در سخنرانی در حضور مدرسان و طلاب حوزۀ علمیه قم مدعی شده بود که سرویس های جاسوسی بریتانیا در حوزۀ علمیه قم نفوذ کرده و به گفتۀ وی هدف این نفوذ ایجاد “جریان های انحرافی” است. رئیس دفتر آیت الله خامنه‌ای سپس خواستار شناسایی این جریان‌ها به منظور مقابله با آنها شده بود.

آیت الله محمد یزدی، رئیس مدرسین حوزۀ علمیه قم، در همین نشست گفته بود که “جریان هایی در داخل حوزه های علمیه خواستار جدایی دین از سیاست و بازگشت روحانیت به دورۀ پیش از انقلاب اسلامی هستند.”

این اولین بار نیست که رهبر جمهوری اسلامی ایران نسبت به رسوخ اندیشه های عرفی در میان روحانیان ایران و خطر سلطۀ سکولاریسم در حوزه های علمیه هشدار می دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates