20.01.2019

سازمان ملل متحد: ایران با قاچاق سوخت به یمن، به حوثی‌ها کمک مالی می‌رساند

رادیوفرانسه: کارشناسان سازمان ملل متحد می‌گویند: سوخت قاچاق از بنادری در ایران با مدارک جعلی به یمن فرستاده می‌شود تا از دید ماموران سازمان ملل متحد مخفی بماند.

شبه‌نظامیان حوثی در یمن، همزمان با دورزدن تحریم‌های سازمان ملل متحد، با قاچاق سوخت از بنادر ایران، در جهت منافع خود درآمدزایی کرده اند. این گزارش را کارشناسان سازمان ملل متحد با بررسی اوضاع جنگ یمن در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد در بررسی جنگ یمن در سال ۲۰۱۸، جمهوری اسلامی ایران با ارسال سوخت به شکل غیرقانونی به یمن به شورشیان حوثی در این کشور یاری رسانده است.

به گفته این منبع، محموله‌های سوختی قاچاق از بنادر ایران به یمن ارسال شده و ایران با ارائه مدارک جعلی به بازرسان بین‌المللی، تحریم‌ها را زیر پا گذارده است.

در گزارش اخیر سازمان ملل متحد، بار دیگر نسبت به حمایت‌های ایران از شبه‌نظامیان حوثی در یمن تاکید شده است، هر چند تهران بطور مداوم هر گونه حمایت نظامی از حوثی‌ها را تکذیب کرده و این اقدامات را تنها در قالب حمایت‌های سیاسی عنوان نموده است.

در گزارش سازمان ملل متحد که به تازگی در اختیار ۱۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته و خبرگزاری فرانسه هم به نسخه‌ای از آن دست یافته است، کارشناسان سازمان ملل متحد تاکید کردند که تعدادی از شرکت‌های کوچکی را که در حوزه صادرات سوخت در حال فعالیت هستند مورد شناسایی قرار دادند. همین منبع می‌افزاید این شرکت‌ها همزمان در داخل یمن یا در نقاطی دیگر خارج از این کشور در حال فعالیت هستند.

بر اساس این گزارش، این شرکت‌ها، ضمن دور زدن تحریم‌های سازمان ملل متحد به نفع افرادی که در فهرست تحریم‌ها قرار دارند، درآمد ناشی از فروش سوخت را برای جنگ در یمن به نفع شورشیان حوثی مورد استفاده قرار می‌دهند.

کارشناسان سازمان ملل متحد می‌گویند: این سوخت از بنادری در ایران با مدارک جعلی به یمن فرستاده می‌شود تا از دید ماموران سازمان ملل متحد مخفی بماند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates