12.05.2013

حمله تند نمایندگان به احمدی‌نژاد بر سر مشایی

دیگربان: احمد توکلی در واکنش به حمایت احمدی‌نژاد از نامزدی رحیم مشایی٬ وی را به «پادشاهی مستبد» تشبیه کرد و نادر قاضی پور هم خواستار طرح عدم کفایت سیاسی رئیس دولت دهم شد.

محمود احمدی‌نژاد روز گذشته با حضور در ساختمان وزارت کشور به صراحت از نامزدی اسفندیار رحیم مشایی حمایت کرد که این اقدام وی با خشم گروهی از محافظه‌کاران مواجه شده است.

به گزارش «خانه ملت» آقای توکلی روز یکشنبه (۲۲ اردیبهشت) در صحن علنی مجلس این رفتار احمدی‌نژاد را به رفتار «پادشاهان مستبد» در معرفی جانشین برای خود تشبیه کرده است.

نادر قاضی‌پور دیگر نماینده مجلس نیز این اقدام احمدی‌نژاد را «ناشایست» و دور از «شان» رئیس جمهوری دانسته و گفته است: «آیا وقت آن نرسیده که از احمدی نژاد اعلام عدم کفایت کنیم؟»

حسین نقوی حسینی هم اظهار کرده که این اقدام منجر به از بین رفتن اصل بی‌طرفی دولت در برگزاری انتخابات شده و «جای اعتراض و شکایت برای نامزدهای دیگر وجود دارد.»

نقوی حسینی افروده که «اقدام احمدی‌نژاد خلاف سوگندی است که رییس‌ جمهور مبنی بر بی‌طرفی و اجرای عدالت یاد می‌کند.»

محمدعلی پورمختار٬ رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم گفته است: «قطع یقین این اقدام آقای رئیس جمهور خارج از عرف و قانون است . نباید به وی اجازه مصاحبه در آن مکان {ساختمان وزارت کشور} داده می‌شد.»

پورمختار افزوده که «اصلا معنا ندارد که رئیس جمهور مرخصی بگیرد و بیاید در حمایت یک کاندیدا مصاحبه کند.»

اسفندیار رحیم مشایی نامزد اصلی مورد حمایت دولت دهم در انتخابات آتی است که همان‌طور که این نمایندگان مجلس نیز گفته‌اند تاکنون سابقه نداشته رئیس دولتی در جمهوری اسلامی به این صراحت از نامزدی فردی در انتخابات حمایت کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates