14.02.2019

افسر سابق نیروی هوایی امریکا به جاسوسی برای ایران متهم شد


ایران وایر: مونیکا الفریت ویت در سال ۲۰۱۳ بعد از پناهندگی به ایران
به گزارش «واشنگتن‌پست»، وزارت دادگستری امریکا روز چهارشنبه ۱۳ فوریه، یکی از مقامات سابق نیروی هوایی ارتش ایالات متحده را به خاطر همکاری با ایران، به توطئه برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات محرمانه در زمینه امنیت و دفاع امریکا متهم کرد. این اطلاعات شامل جزییات یکی از محرمانه‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های ارتش امریکا بوده است.

«مونیکا الفریت ویت» ۳۹ ساله که افسر سابق ضداطلاعاتی در نیروی هوایی ارتش بود، متهم شده است اطلاعات محرمانه وزارت دفاع امریکا که جزییات آن هنوز مشخص نیست را با مقامات امنیتی ایران به صورت مستقیم به اشتراک گذاشته و به آن‌ها کمک کرده است تا سایر همکاران نظامی وی را مورد حمله سایبری و هک آنلاین قرار دهند. مونیکا در سال ۲۰۱۳ به ایران پناهنده شده است و از محل زندگی وی خبر دقیقی در دست نیست.

وزارت دادگستری امریکا هم‌چنین چهار ایرانی را در خصوص جرایم سایبری و دزدیدن آنلاین هویت افراد در همین رابطه متهم کرده است.

این اطلاعیه وزارت دادگستری در حالی صادر شد که «مایک پمپئو» وزیر کشور و «مایک پنس» معاون رییس‌جمهوری امریکا در لهستان نشستی با نمایندگان بیش از ۶۰ کشور دنیا دارند تا ایران را به خاطر آزمایش موشک‌های دوربرد و حمایت از تروریسم تحت فشار قرار دهند.
این نشست با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شده است و برخی رویکرد منحصرا ضد ایرانی آن را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates