10.01.2013

وزارت نفت ایران خواستار مالکیت چهار جزیره در خلیج فارس شد

خُسن آقا: پاسدارهای بی شرم حالا بعد از کنترل بر منابع نفتی می خواهند بر خاک ایرانزمین هم مالکیت خود را گسترش بدهند
رادیوفرانسه: وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران با ارسال لایحه ای به دولت این کشور خواستار واگذاری مالکیت چهار جزیره نفت و گاز در خلیج فارس به شرکت ملی نفت شده است.

خبرگزاری مهر امروز با انتشار این خبر گفت وزارت نفت در نظر دارد طرح ایجاد “سه قلوی نفت و گاز ایران در خلیج فارس” را بمنظور “افزایش نقش حاکمیتی ایران در آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز” راه اندازی کند.

به گزارش این خبرگزاری، وزارت نفت در لایحه ارسالی خود به هیات دولت خواستار “واگذاری مالکیت جزایر فارو یک و دو، هندورآبی و فارسی” شده است و به گفته این خبرگزاری، این پیشنهاد از سوی دولت جمهوری اسلامی تحت بررسی قرار دارد.

یک مقام مسئول شرکت ملی نفت ایران این خبرگزاری گفته است: “تمامی این چهار جزیره غیر مسکونی و فاقد امکانات مختلفی همچون اسکله های تخلیه و بارگیری کالا، جاده دسترسی، ساختمان و تاسیسات تامین آب و برق هستند” ولی با واگذاری مالکیت این جزایر به شرکت ملی نفت “امکان سرمایه گذاری مطمئن و بلندمدت مجموعه وزارت نفت فراهم می شود.”

خبرگزاری مهر هدف از طرح توسعه میادین فارو یک و دو را “تولید روزانه 15 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی در فاز نخست” و 30 “میلیون فوت مکعب در فازو دوم” ذکر کرده است.

به گزارش این خبرگزاری، جزیره فارسی همین اکنون “508 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی و 212 میلیون بشکه میعانات گازی” ظرفیت دارد.

خبرگزاری مهر همچنین احتمال داده است که جزایر هندورابی دارای ظرفیت بالای کشف گاز طبیعی است و مسئولان وزارت نفت گفته اند در حال حاضر مراحل نهایی اکتشاف گاز طبیعی در این منطقه در حال انجام است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates