13.05.2013

ناخرسندی پلیس از برنامه جدید دولت برای برگزاری جشن در ورزشگاه آزادی

بی‌بی‌سی: دولت ایران به تازگی جشنی دیگری در ورزشگاه آزادی برگزار کرده بود

در حالی که رسانه های نزدیک به دولت ایران خبر می دهند که قرار است سازمان میراث فرهنگی با حضور محمود احمدی نژاد جشن بزرگداشت فردوسی، شاعر حماسه سرای ایران را در ورزشگاه آزادی برگزار کند، فرمانده پلیس از این موضوع انتقاد کرده است.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، روز دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت (سیزدهم مه) در جمع خبرنگاران در تهران گفته که “متاسفانه دولت در حال برپایی جشن دیگری با نام فردوسی در استادیوم آزادی است.”

بر اساس گزارش شبکه ایران وابسته به دولت، این جشن قرار است دو روز دیگر (بیست و پنجم اردیبهشت) برگزار شود و طی آن رئیس جمهور هم سخنرانی کند.

دولت ایران چندی پیش جشن دیگری در ورزشگاه آزادی برگزار کرد که دلیل آن، تجلیل از دست اندرکاران دولت در سفرهای نوروزی اعلام شد. آقای احمدی نژاد در این مراسم شرکت داشت و سخنرانی کرد.

پیش از این منتقدان، ضمن انتقادات گسترده از مراسم ورزشگاه آزادی، هدف دولت آقای احمدی نژاد از برگزاری آن را استفاده تبلیغات انتخاباتی از این برنامه عنوان کرده بودند.

به گفته منتقدان دولت، علی‌رغم صرف هزینه های هنگفت، این جشن با استقبال سردی رو به رو شد. روزنامه کیهان که زیر نظر نماینده آیت الله علی خامنه ای اداره می شود، نوشت که اسفندیار رحیم مشایی هم در استادیوم حاضر بوده اما به دلیل استقبال کم، در انظار عمومی حاضر نشده است.

آقای رحیم مشایی، به تازگی با همراهی محمود احمدی نژاد برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی ایران

در حالی که دو روز به جشن بزرگداشت فردوسی باقی مانده، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران گفته است: “قبل از برگزاری جشن نوروزی در استادیوم آزادی ما هشدارهایی به دولت مبنی بر اینکه این جشن می‌تواند شائبه‌های متعدد انتخاباتی را به همراه داشته باشد و جو کشور را تحت تاثیر قرار دهد، داده بودیم اما متاسفانه دولت علاوه بر اجرایی کردن آن جشن، هم‌اکنون در حال برپایی جشن دیگری با نام فردوسی در استادیوم آزادی است.”

پلیس ایران همزمان با آماده شدن دولت برای برگزاری جشن نوروزی اعلام کرده بود که با آن مخالف است اما امنیت آن را تامین خواهد کرد.

ایلنا، خبرگزاری کار ایران، از قول آقای احمدی مقدم نوشته که دلیل اصلی‌ نیروی انتظامی در مخالفت با برگزاری آن جشن وجود نداشتن شرایط رفاهی، ترافیکی و امنیتی مناسب در استادیوم آزادی بود.

به گفته آقای احمدی مقدم، لازم بود برای دعوت شدگان آن مراسم تسهیلات ویژه ترافیکی و امنیتی در داخل و خارج استادیوم فراهم می‌شد ولی به این نکته توجهی نشد و برای آنها مشکلات رفاهی مختلفی به وجود آمد.

فرمانده پلیس ایران در توصیف وظایف نیروز انتظامی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفته که “باید ظرفیت‌های خوبی برای برخورد با کارشکنی‌ها در انتخابات وجود داشته باشد تا شاهد پیامدهایی همچون انتخابات ۸۸ نباشیم، چرا که در آن انتخابات پیش از نتیجه نهایی اردوکشی‌هایی به خیابان صورت گرفت که این اردو کشی‌ها مقدمه‌ای برای لشکرکشی‌های نتایج نهایی آرا بود.”

در هفته های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ کارناوال هایی انتخاباتی در برخی از شهرها از جمله تهران به راه افتاد که به نظر می رسد در بسیاری از موارد خودجوش و حاصل تلاش طرفداران نامزدهای انتخاباتی بود.

آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در پیام کوتاه خود پس از انداختن رای خود به صندوق در سال ۱۳۸۸ از برگزاری این کارناوال ها ابراز ناخرسندی کرد اما در عین حال به تمجید از برگزاری آرام و بدون درگیری نشست ها و تجمعات انتخاباتی پرداخت.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد در آن، اعتراضات به نتایج انتخابات آغاز شد و تا نزدیک به دو سال به ادامه داشت.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیشین ایران، اکنون بیش از دو سال است که در حبس خانگی اند.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است ۲۴ خرداد برگزار و طی آن جانشین محمود احمدی نژاد انتخاب شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates