30.03.2019

برایان هوک: موضوع لغو روادید بستگان مقام‌های جمهوری اسلامی در آمریکا تحت بررسی است

صدای آمریکا: نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ایران درباره برخی درخواست‌ها برای لغو روادید بستگان مقام‌های جمهوری اسلامی که در آمریکا تحصیل یا زندگی می‌کنند، گفت این موضوع تحت بررسی است.

برخی نمایندگان کنگره برای تنبیه ایران بابت گروگان‌گیری هایش تلاش جدیدی را برای لغو روادید صادره برای بستگان مقام‌های رژیم ایران که در آمریکا تحصیل یا کار و زندگی می‌کنند آغاز کرده‌اند.

برایان هوک در گفت‌وگوی اختصاصی با صدای آمریکا در پاسخ به پرسشی در همین مورد گفت، ما در حال بررسی سیاست‌های صدور روادید هستیم تا آن که بتوانیم این موضوع را حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های ویزایی برای متقاضیان ایرانی به دلیل نبود روابط دیپلماتیک و عدم همکاری تهران برای تبادل اطلاعات گفت، با این حال ما برای دانشجویان استثناهایی قائل می‌شویم.

آقای هوک اضافه کرد، اولویت اول ما البته مراقبت از آمریکایی‌هاست و وقتی حکومت ایران درصدر حامیان تروریسم جهانی باشد، این موضوع بر سیاست‌های ویزایی ما تاثیر می‌گذارد، حتی دانشجویان.

رئیس گروه اقدام ایران در این گفت‌وگو که روز چهارشنبه انجام شد، درباره دیگر ملاحظات وزارت خارجه در این زمینه نیز گفت، برخی از بستگان مسئولان ایرانی نیز که اینجا هستند تابعیت آمریکایی دارند.

وی، با بیان این که دلایل مختلفی برای اقامت این ایرانیان در آمریکا وجود دارد، گفت «در هر حال ما نگرانی در این مورد را شنیده‌ایم و در حال بررسی آن هستیم. این همه چیزی است که فعلا می‌توانم بگویم.»

تاثیر تحریم‌های آمریکا بر مردم ایران

آقای هوک گفت، مردم ایران می‌دانند چه کسی را باید بابت مشکلات اقتصادی شان مورد سرزنش قرار دهند

آقای هوک گفت، مردم ایران می‌دانند چه کسی را باید بابت مشکلات اقتصادی شان مورد سرزنش قرار دهند

برایان هوک در پاسخ به این پرسش صدای آمریکا که تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده بر زندگی مردم عادی ایران نیز تاثیر می‌گذارد و این می‌تواند موجب عصبانیت آنها شود گفت، «من این پرسش را زیاد از رسانه‌ها می‌شنوم، اما از مردم ایران تا حالا نشنیده‌ام.»

وی گفت، مردم ایران می‌دانند بابت مشکلات اقتصادی شان چه کسی را باید مورد سرزنش قرار دهند و او رئیس جمهور روحانی است. سال ۲۰۱۳ تورم ۳۹ درصد بود و او قول داد بر روی آن کار خواهد کرد و حالا همانطور که مردم ایران می‌دانند بیشتر هم شده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد، روحانی در عمل به وعده‌هایش ناکام بوده، اما یک مورد دیگر هم هست و آن تاریخچه چهل ساله این رژیم است که سیاست خارجی را بر سیاست داخلی ترجیح داده و به شدت اقتصادشان را دچار سوء مدیریت کرده است.

برایان هوک در ادامه گفت، مسئولان جمهوری اسلامی اقتصاد ایران را ویران کرده‌اند، محیط زیست کشورشان را نابود کردند، تنها به این خاطر که بیش از آن که دغدغه مردم خودشان در خانه را داشته باشند، نگران انقلاب شان در خارج از کشور هستند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates