08.04.2019

تعدادی از سناتورهای آمریکا از قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی استقبال کردند

صدای آمریکا: شماری از سناتورهای آمریکایی روز دوشنبه ۱۹ فروردین و در پیام‌هایی از تصمیم دولت آمریکا برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی استقبال کردند.

سناتور لیندزی گراهام روز دوشنبه ۱۹ فروردین و در پیامی گفت:‌«این اقدام از حمایت کامل من برخوردار است.»

سناتور گراهام که از جمهوریخواهان است، افزود: «من به طور کامل از مایک پمپئو وزیر خارجه و تصمیم دولت پرزیدنت ترامپ برای قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول ویران کردن خاورمیانه است و دست اجرایی سیاست‌های تنفرگرایانه‌ آیت‌الله‌ها است.»

سناتور تد کروز روز دوشنبه ۱۹ فروردین و در پیامی در توئیتر از اقدام دولت پرزیدنت ترامپ در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی تقدیر کرد.

سناتور کروز گفت:‌«من از پرزیدنت ترامپ تقدیر می‌کنم که این کاری که خیلی پیش از این باید انجام می‌شد را انجام داده و سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داده است.»

سناتور کروز که نماینده جمهوریخواه از ایالت تگزاس است، ادامه داد: «اعلام امروز باید با اقداماتی همراه شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بابت رفتارهای بدخواهانه‌شان، گسترش موشک‌های بالیستیکی بین قاره‌ای، حرکت ایران به سمت سلاح‌های اتمی، جنگ در یمن، نقض‌های متعدد حقوق بشر، حمایت از رژیم اسد و حمایت مالی از حزب الله، پاسخگو نگه دارد.»‌

تاد یانگ سناتور جمهوریخواه از ایالت ایندیانا هم در پیامی گفت: «ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از بخش‌های نظامی ایران است، دستش به خون آمریکایی‌ها آغشته است.»

او از تصمیم دولت پرزیدنت ترامپ استقبال کرده و گفته کمپین فشار حداکثری بر ایران باید ادامه پیدا کند.

میت رامنی سناتور جمهوریخواه از ایالت یوتا هم در پیامی گفت: «تردیدی وجود ندارد که ایران،‌ دولت حامی تروریسم است.من به طور کامل از تصمیم دولت برای قراردادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی حمایت می‌کنم.»

سناتور رامنی افزود:‌«ما باید اقدامات فشار حداکثری را ادامه داده و رژیم را بابت کارهایش، پاسخگو نگه داریم.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۱۹ فروردین و در بیانیه‌ای به طور رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. به گفته وزیر خارجه آمریکا تصمیم پرزیدنت ترامپ برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی ایالات متحده، از یک هفته دیگر به شکل رسمی به اجرا گذاشته می‌شود.

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده روز دوشنبه ۱۹ فروردین و در جریان اعلام قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: «این کار آمریکا نباید هیچ‌کس را غافلگیر کند. سپاه پاسداران از شماری باج‌گیر تشکیل شده و نه انقلابی‌ها.»

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در مورد این که هدف از این اعلام چیست، گفت:‌ «ما می‌خواهیم ایران رفتاری عادی و طبیعی اختیار کند. از همان زمانی که ۱۲ شرط برای آن‌ها تعیین کردیم، به طور مشخص گفته‌ایم که انتظار ما چیست.»‌

مایک پمپئو اضافه کرد: «سپاه پاسداران ۴۰ سال است خود را به شکل یک بخش نظامی نشان داده ولی از هر راه ممکن برای صدورانقلاب استفاده می‌کند.»‌

وزیر خارجه آمریکا یکم خرداد سال گذشته با اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران، ۱۲ شرط ایالات متحده برای توافق با جمهوری اسلامی را برشمرد که در واقع فهرست خواسته‌های ایالات متحده از جمهوری اسلامی یا به عبارتی جزئیات تغییر رفتار رژیم ایران است.

برخی از این شروط شامل توقف حمایت از تروریسم و خودداری از اقدامات مخرب در منطقه نظیر حمایت از حزب الله لبنان و دخالت در کشورهای منطقه است.

پیش از اعلام از سوی مایک پمپئو،‌ پرزیدنت ترامپ در بیانیه‌ای و به طور رسمی اعلام کرد ایالات متحده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates