23.04.2019

آمریکا قصد دارد با افزایش فشارها، کار ایران را یکسره کند- گفت‌وگو با هوشنگ حسن‌یاری

رادیوفرانسه: دولت آمریکا اعلام کرده که قصد دارد دیگر به هیچ کشوری اجازه خرید نفت ایران را ندهد. هرچند این امر با مخالفت برخی کشورها مواجه شده اما به نظر می‌رسد امریکا در تحریم کامل نفتی ایران مصمم است. هوشنگ حسن‌یاری، کارشناس مسائل نظامی می‌گوید که امریکا با افزایش فشارها بر ایران، قصد دارد کار آن را یکسره کند.

در حالی که نفت ایران پیش از این نیز طی سالهای گذشته تحریم شده، اما این نخستین بار است که این کشور با تحریم کامل نفتی مواجه می‌شود.

از آنجا که ایران به درآمدهای نفتی خود بسیار وابسته است، موضوع امکان مقاومت ایران در برابر این تحریم‌ها مطرح است.

هرچند به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی منتظر است تا در انتخابات دور بعدی امریکا یک دموکرات پیروز شود و به چنین چیزی امید بسته، اما هوشنگ حسن‌یاری، کارشناس مسائل نظامی در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه می‌گوید که امریکا به ایران چنین فرصتی را نخواهد داد و با سرعت بخشیدن به فشارها بر ایران، قصد دارد کار آن را یکسره کند.

به گفته وی “از آنجا که اقتصاد ایران کاملا به نفت وابسته است و منبع درآمد ارزی ایران هم نفت است، با کاهش جدی آن یا عدم ورود دلارهای نفتی به ایران، قطعا بر مشکلات این کشور افزوده خواهد شد.

این کارشناس همچنین درباره امید ایران به نتیجه انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید: ” شرط‌بندی بر اسب دموکرات‌ها در انتخابات آینده امریکا، نمی‌تواند مشکل جمهوری اسلامی را حل کند.”

برای شنیدن این گفت‌وگو کلیک کنید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates