03.05.2019

وکیل مهناز افشار: موکلم خارج از کشور است

بی‌بی‌سی: عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مهناز افشار می‌گوید او در خارج کشور است و به محض بازگشت به مراجع قضایی مربوطه مراجعه خواهد کرد.

به دنبال شکایت یک روحانی اهل استان مازندران، به نام غفار دریاباری از مهناز افشار، بازیگر سرشناس ایرانی، دادگاه خانم افشار را احضار کرده است.

وکیل خانم افشار گفته است: “موکلم در خارج از کشور است و در صحبتی که با من داشت گفته که تابع قوانین و مقررات است و اصلا فکر نمی‌کرده که اتهامی متوجه او باشد و مشکلی ایجاد کند و به محض اینکه به ایران برگردد در اولین فرصت در مرجع قضایی مربوطه حاضر خواهد شد”.

اتهام خانم افشار “تشویش اذهان عمومی و انتشار اکاذیب” است.

خانم افشار متهم است که توئیتی را بازنشر کرده که در آن کاربری به نام مصطفی حجازی که عکس او، تصویر غفار دریاباری -شاکی پرونده خانم افشار- است، زنان ایرانی را به ازدواج با شبه‌نظامیان حشد شعبی ترغیب کرده است.

چرا کاربران اصولگرای توییتر مهناز افشار را هدف قرار دادند؟
مهناز افشار به دادگاه احضار شد

خانم افشار از این توئیت انتقاد کرده بود اما بعدتر پست خود را از توئیتر حذف کرد. با این حال، رسانه‌های محافظه‌کار می‌گویند این توئیت می‌تواند برای افرادی همچون قاتل روحانی همدانی که هفته گذشته کشته شد، تحریک‌آمیز تلقی شود.

در ادامه اظهارنظرها درباره این پرونده، محمدعلی رامین از سیاستمداران نزدیک به جناح تندرو و پدرشوهر خانم افشار اظهارات او را محکوم کرده است.

محمدعلی رامین که مدتی نیز معاون مطبوعاتی دولت محمود احمدی‌نژاد بود در یادداشتی در اینستاگرام خود نوشته است: “این که یک بازیگر سینما به خودش اجازه بدهد در بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی،سیاسی، عقیدتی و حتی در روابط سیاست خارجی کشورش دخالت کرده و با تشویش اذهان عمومی، روابط میان ایران و همسایگان را مخدوش کند، حتما ‘غیر عادی ‘ است”.

اما آقای خرمشاهی با انتقاد از مداخله‎‌ها و اظهار نظرها درباره پرونده موکلش گفت “این پرونده باید در یک فضای آرام و به‌دور از جو و حواشی رسیدگی شود و قطعا دخالت دیگران مصداق تداخل در امر قضا و منافی استقلال قوه قضاییه است”.

حمایت خانم افشار از “دختران خیابان انقلاب” و زندانیانی همچون یاسمن آریانی و محمدعلی طاهری یا انتقادش از کودک‌همسری همواره با انتقاد شدید برخی کاربران اصولگرای تندرو مواجه بوده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates