14.05.2019

دوچرخه‌سواری زنان در اصفهان ممنوع شد

رادیوفرانسه: دادستانی اصفهان با صدور دستوری خطاب به نیروی انتظامی و شهرداری این شهر، دوچرخه‌سواری زنان را ممنوع اعلام کرد. این برای اولین بار است که دادستانی یکی از شهرهای ایران چنین دستوری را صادر می‌کند.

دادستانی اصفهان با صدور دستوری خطاب به نیروی انتظامی و شهرداری این شهر، دوچرخه‌سواری زنان را ممنوع اعلام کرد. این برای اولین بار است که دادستانی یکی از شهرهای ایران چنین دستوری را صادر می‌کند.

در این دستور تأکید شده که نیروی انتظامی، زنان دوچرخه‌سوار را متوقف و مدارک شناسایی آنان را جلب کند. همچنین در صورتی که این زنان دوچرخه‌سوار، مدرک شناسایی نداشته باشند، دوچرخه آنان توقیف و به پارگینگ منتقل شود.

چند روز پیش یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در سخنرانی نماز جمعه، مخالفت خود را با دوچرخه‌سواری زنان در اصفهان اعلام کرده بود.

او گفت: «دوچرخه‌سواری بانوان در گوشه و کنار شهر نیز از جمله موارد ناامنی در جامعه است.»

این در حالی است که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، دوچرخه‌سواری بانوان جرم تلقی نمی‌شود.

برخورد با دوچرخه‌سواری زنان در اصفهان چند ماه پیش آغاز شده بود. رسانه‌ها در ایران از برگزاری جلسه شورای امر به معروف و نهی منکر استان اصفهان در تاریخ ده بهمن ۹۷ در این زمینه خبر داده‌اند.

همچنین مهدوی امام جمعه موقت اصفهان نیز در روزهای عید نوروز در خطبه‌های نماز جمعه، گفت: «شهردار اصفهان به بنده قول دادند که جلوی مفاسد را بگیرند و بنده نیز بر همین مبنا سکوت کردم، اما در حال حاضر افرادی از این سکوت ما سوءاستفاده می‌کنند و در ایام نوروز، عده‌ای شادی مردم را به گناه آلوده کردند. مدیریت چهارباغ در جشن‌های خود، با برگزاری کنسرت و موسیقی خیابانی و … شادی مردم را به گناه آلوده کردند… دوچرخه‌سواری بانوان در چهارباغ ترویج می‌شود و تقاضای مردم از شهرداری و دادستان محترم این است که با این مسائل برخورد کنند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates